Iranian Agriculture News Agency

465 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دشتی علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر: عملیات پایش در 25000 هزار هکتار از اراضی مرتعی و زراعی شهرستان دشتی انجام شد.

465 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دشتی علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی گفت: از اول اسفند در پی مشاهده دستجات ملخ صحرایی در شهرستان دشتی، با بسیج امکانات دولتی و مردمی؛ در مزارع، باغات و مراتع شهرستان مبارزه آغاز و همچنان ادامه دارد.

عمرانی اظهار کرد: در این مدت با برگزاری جلسات ستاد بحران در سطح شهرستان با حضور فرماندار محترم ،بخشداران، مراکز جهاد کشاورزی و دهیاران در فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به نقشه های پیش بینی انتظار می رود دستجات جدید ملخ با تراکم جمعیتی بیشتر در روزهای آینده به مراتع و مزارع شهرستان دشتی وارد شوند که نیاز به همراهی ادارات دولتی و همچنین بسیج امکانات مردمی و تامین اعتبار لازم از طرف فرمانداری و استانداری به منظور مبارزه با این آفت می باشد.

عمرانی گفت: خوشبختانه با همت و همکاری مجموعه شهرستان همکاران در جهت ردیابی و مبارزات شیمیایی شبانه روزی تا حدودی از جمعیت ملخها کنترل شده است اما جمعیت زیادی نیز به مناطق صعب العبور و غیر قابل دسترس مهاجرت نموده اند و پیش بینی می شود در فروردین ماه، با فراهم شدن شرایط مطلوب، کپسول های تخم آفت تفریخ شده و پوره ها ظاهر شوند که می توانند خسارت به مزارع و مراتع وارد نمایند، بنابراین انتظار می رود همه کشاورزان و همچنین ادارات به هر نحوی که در توان دارند علیه این آفت خطرناک بسیج شوند.

عمرانی از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی، همکاران ایشان، نیروهای مردمی و سایر مسئولان آن شهرستان که در خصوص کنترل آفت ملخ، اهتمام لازم را دارند، سپاسگزاری خود را اعلام کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید