Iranian Agriculture News Agency

تسویه حساب ۲۳ میلیارد تومانی تعاون روستایی با زعفرانکاران

مدیر تعاون روستایی استان گفت: امسال در خرید حمایتی زعفران که تا پایان دی انجام شد، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول از زعفرانکاران خراسان جنوبی به ارزش ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خریداری شد.

تسویه حساب ۲۳ میلیارد تومانی تعاون روستایی با زعفرانکاران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مدیر تعاون روستایی استان با اعلام اینکه تعاون روستایی خراسان جنوبی، مطالبات زعفرانکاران استان را در خرید حمایتی زعفران، کامل پرداخت کرد، گفت: امسال در خرید حمایتی زعفران که تا پایان دی انجام شد، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول از زعفرانکاران خراسان جنوبی به ارزش ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خریداری شد.

وحید ضیائیان احمدی افزود: مقدار زعفران خریداری شده در خرید حمایتی، به دلیل دیرآغاز شدن زمان خرید، تنها معادل ۵ درصد محصول تولیدی زعفران استان است.

وی اظهار داشت: تا کنون ۱۲ میلیارد تومان از ارزش زعفران خریداری شده در ۳ مرحله به کشاورزان پرداخت شده بود و امروز نیز باقیمانده پول زعفرانکاران به مبلغ حدود ۱۱ میلیارد تومان به آنان پرداخت شد که با این پرداخت، خرید حمایتی زعفران به طور کامل تسویه حساب شد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی افزود: پس از پایان مهلت خرید حمایتی، به دلیل تأخیر زمان خرید نسبت به سال‌های قبل، مقداری از زعفران کشاورزان استان در دست شان باقی مانده بود که برای جمع آوری آن و کوتاه شدن دست دلالان، برای اولین بار در کشور خرید توافقی را برای محصول زعفران استان تصویب کردیم و تا کنون ۲۰۰ کیلوگرم محصول به صورت توافقی از زعفرانکاران خریده ایم.

ضیائیان احمدی بیان کرد: در خرید توافقی، مطالبات زعفرانکاران پس از تکمیل مراحل خرید، ظرف مدت ۲۴ ساعت پرداخت می‌شود که در غیر این صورت می‌توانند به ادارات تعاون روستایی شهرستان‌ها و یا مرکز استان مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۲۱۴۲۱۹ تماس بگیرند.

وی افزود: تمام زعفران خریداری شده از کشاورزان در خرید‌های حمایتی و توافقی، وارد بازار بورس می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید