Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت بالای درآمد زایی از پرورش کرم ابریشم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با بیان اینکه طرح توسعه و گسترش صنعت نوغانداری (پرورش کرم ابریشم) به دلیل ظرفیت بالای اشتغالزایی و درآمدزایی در استان اجرا شد، گفت: کرم ابریشم در زمان‌هایی از تاریخ، یکی از درآمدهای سبد خانوار برخی کشاورزان بود، ولی به‌ مرور زمان و به دلایل متعددی رغبت کشاورزان برای پرورش کرم ابریشم کاسته شد.

ظرفیت بالای درآمد زایی از پرورش کرم ابریشم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمود اشرفی گل افزود: نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم و تولید فرآورده‌های ابریشمی از جمله فعالیت‌های جانبی است که در کنار فعالیت‌های اصلی کشاورزی استان، می‌تواند طی یک دوره کوتاه مدت (حدود ۴۰ روز) ضمن ایجاد انگیزه اقتصادی و به کارگیری بخشی از نیروی کار روستاها، درآمد مناسبی را برای روستانشینان این شهرستان فراهم کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: این شغل خانگی به دلیل سرمایه گذاری اندک، کوتاه بودن دوره پرورش و حضور همه افراد خانواده از کودکان تا میانسالان در اجرای این طرح، دارای مزایای فراوانی است.

وی ادامه داد: بر این اساس، سازمان جهاد کشاورزی استان به صورت منظم اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای متقاضیان کرده که موجب تعمیق و گسترش این صنعت در استان شده است.

اشرفی طرح گسترش نوغانداری را در خراسان جنوبی موفقیت آمیز دانست و عنوان کرد: این صنعت ظرفیت بالایی جهت کارآفرینی و درآمدزایی به خصوص برای روستاییان و افراد با سرمایه اندک دارد و شاغلان این بخش با سرمایه اندک می توانند به درآمد قابل قبولی دست یابند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید