Iranian Agriculture News Agency

افزایش 10 برابری تولید در گلخانه‌ها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، گفت: گلخانه راه رونق اشتغال است به طوری که هر هکتار کشت گلخانه ای برای ده نفر اشتغال ایجاد می کند و این امر می تواند موجب تحولی در اشتغال کشور شود.

افزایش 10 برابری تولید در گلخانه‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مهدی لطفعلی زاده افزود:  کشت گلخانه ای  باعث افزایش ده برابری تولید در واحد سطح  در مقایسه با هوای آزاد می‌شود. از دیگر مزایای کشت گلخانه ای تولید یک نوع محصول چند نوبت در سال، صرفه جوئی در مصرف آب با افزایش ده برابری تولید، استفاده از اراضی غیرقابل کشت با سیستم هیدروپونیک ،افزایش کیفیت محصول تولیدی، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار، تداوم کار و تولید محصول در تمام فصلهای سال با توجه به امکان کنترل عوامل محیطی و تنظیم شرایط مورد نیاز گیاه است.

وی افزود:ایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای جوانان و کارآموختگان کشاورزی و استفاده از اوقات فراغت کشاورزان در فصلهای پائیز و زمستان،ایجاد اشتغال دائم در طول سال نیز از مزیت های استفاده از کشت های گلخانه ای هست.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطر نشان کرد: سازگاری با اقلیم کشور در این نوع کشت ،بازار مصرف خوب برای محصولات گلخانه‌ای، بهره‌وری مناسب و صرفه‌جوئی آب تا 90 درصد، تولید کنترل شده و کاهش میزان آلودگی و کاهش خسارت در کشت گلخانه ای نیز از جمله امتیازات خوبی است که برای کشت گلخانه ای محسوب می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید