Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی:

موردی از ابتلا به کرونا در خانوارهای عشایر کوچرو ثبت نشده است

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در خانوارهای عشایر کوچرو خراسان شمالی که در استان گلستان استقرار دارند، گزارش نشده است.

موردی از ابتلا به کرونا در خانوارهای عشایر کوچرو ثبت نشده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدرضا قلی پور، گفت: هماهنگی لازم برای تهیه و توزیع، پنج هزار ماسک در بین خانوارهای عشایری به صورت رایگان انجام شده است.

قلی پور با بیان اینکه قشر عشایر در مناطق کم برخوردار مستقر هستند که باید توسط دستگاه ها حمایت شوند از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خواست تا مواد ضدعفونی، الکل و سایر اقلام را در اختیار این خانوارها قرار دهد.

وی از خانوارهای عشایری مستقر در خراسان شمالی و نیز مناطق قشلاقی استان گلستان خواست تا رفت و آمدهای خود را کنترل کرده و از سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

وی گفت: پیام های هشدار برای مقابله با بیماری و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به تمامی شماره تلفن های سرگروه های عشایر استان ارسال و از آنان خواسته شده تا در این خصوص به عشایر اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی افزود: همچنین برای کنترل ورود و خروج خانوارهای عشایری، رفت و آمد آنان با همکاری دستگاه های مختلف و دانشگاه علوم پزشکی استان در ایلراه ها کنترل می شود که در منطقه گرماب جیران سو در مانه و سملقان ایستگاه قرنطینه نیز راه اندازی شده است.

قلی پور با بیان اینکه خانوارهای عشایری از نظر سلامت پایش خواهند شد، افزود: از آنان می خواهیم که رفت و آمدهای خود را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در خانوارهای عشایر کوچرو این استان، که به صورت پراکنده در مناطق کم جمعیت استان گلستان استقرار دارند، گزارش نشده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید