Iranian Agriculture News Agency

آغاز کنترل شیمیایی علف‏های هرز مزارع غلات استان مرکزی

سرپرست حفظ و نباتات استان طی گزارشی، گفت؛ کنترل شیمیایی علف‏های هرز مزارع غلات استان شروع و تاکنون 5 هزار هکتار علیه علف های هرز مزارع گندم و جو و 370 هکتار مبارزه با علف‏های هرز مزارع کلزا در شهرستان ساوه که از مناطق گرمسیری استان محسوب می‏‌شود مبارزه شیمیایی انجام شده است.

آغاز کنترل شیمیایی علف‏های هرز مزارع غلات استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، سرپرست حفظ و نباتات استان طی گزارشی، گفت؛ کنترل شیمیایی علف‌های هرز مزارع غلات استان شروع و  تاکنون 5 هزار هکتار علیه علف های هرز مزارع گندم و جو و 370 هکتار مبارزه با علف‌های هرز مزارع کلزا در شهرستان ساوه که از مناطق گرمسیری استان محسوب می‌شود مبارزه شیمیایی انجام شده است.

   قاسم قدمی افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با عوامل خسارت‌زای محصولات زراعی خصوصاً  گندم و جو و کلزا ضمن ارسال دستورالعمل‌های فنی کنترل آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز محصولات یادشده، شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی استان متشکل از 93 کارشناس بخش دولتی و 7 کارشناس بخش خصوصی در شهرستان‌ها و مراکز جهادکشاورزی استان تشکیل و وظیفه پایش مستمر مزارع را بر عهده دارند.

    قدمی در ادامه به برنامه بازدید و پایش مزارع در خصوص سن غلات توسط کارشناسان مراکز جهادکشاورزی استان اشاره کرد و افزود با توجه به شرایط اقلیمی موجود تاکنون سن مادر در مزارع گندم و جو شهرستان‌ها به جزء شهرستان ساوه مشاهده نشده است.

     وی افزود کلیه تجهیزات مربوط به عملیات پیش‌آگاهی آفات درختان میوه اعم از پسته، انار، انگور و درختان سردسیری تهیه و به شهرستان‌ها ارسال شده تا در عملیات ردیابی و پیش‌آگاهی آفات درختان میوه و ایستگاه های مشخص شده مورد استفاده قرار گیرد.

     گفتنی است؛ از مدیران محترم مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌های استان خواسته شده ضمن توصیه‌های فنی و صدور اطلاعیه‌های لازم روند مبارزه با علف های هرز را پیگیری و بر شبکه تهیه و توزیع سموم دفع آفات نباتی نظارت مستمر داشته تا کمبودی از لحاظ تدارک سموم مورد نیاز کشاورزان در شهرستان‌ها بوجود نیاید.

  وی افزود با توجه به شرایط اقلیمی زمستان و احتمال بارندگی مطلوب در فروردین ماه پیش رو و فراهم شدن شرایط برای گسترش احتمالی بیماری‌های غلات در مناطق گرم استان  پایش مزارع در ایام تعطیلات توسط اکیپ‌های کشیک شهرستان ادامه داشته و در صورت نیاز توصیه‌های لازم  و به موقع برای کنترل بیماری‌ها انجام خواهد ‌شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید