Iranian Agriculture News Agency

خلق طبیعتی زیبا با گل دهی درختان میوه در ابرکوه

بیشتر درختان زردآلو و گوجه سبز منطقه خوش آب و هوای دهستان فراغه ابرکوه و ورودی استان فارس به این شهرستان این روزها شکوفه کردند و با گل دهی فضایی دلنشین در طبیعت منطقه خلق شد.

خلق طبیعتی زیبا با گل دهی درختان میوه در ابرکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با توجه به شرایط آب و هوایی در سال جاری بیان کرد: درختان مناطق زودتر از سال های قبل از خواب زمستانی بیدار شدند و شکوفه کردند.

وی سطح زیرکشت زردآلو و گوجه سبز را ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار  ذکر کرد و یادآور شد: در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود سال آینده از ۲ هزار هکتار باغ های زردآلو به طور متوسط ۱۸ تا ۲۰ تن محصول در هر هکتار برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع امسال ۶۰ هزارتن انواع میوه برداشت و روانه بازار مصرف شد.

وی بابیان اینکه ابرکوه با ۲ دهه خشکسالی و محدویت منابع آبی روبروست ، خاطرنشان کرد: افزون بر ۹۰ درصد از ۱۰ هزار هکتار باغ های میوه شهرستان به آبیاری قطره ای تجهیز است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به استقبال کشاورزان تصریح کرد: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ هکتار  باغ های میوه و اراضی مزروعی به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

با توجه به ظرفیت‌ها، ابرکوه یکی از قطب‌های مهم کشاورزی یزد است و در زمینه محصولات زراعی و باغی مقام نخست و در زمینه تولید محصولات دامی مقام دوم را دارد.

۳۵ درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.

منابع آبی ۱۵ هزار هکتار باغ‌ها و اراضی زراعی ابرکوه ۱۴۰ میلیون مترمکعب است که ظرف ۱۰ ماه از ۶۶۲ حلقه چاه و ۱۱ رشته قنات تأمین می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید