Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت :

پلاک کوبی بیش از 272 هزار راس دام سبک و سنگین درشهرستان میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت : با هدف هویت دار کردن دام و اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، تاکنون حدود 250 هزار و 150 راس دام سبک و 22 هزار راس دام سنگین با مشارکت شبکه دامپزشکی و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان هویت گذاری و پلاک کوبی شده است.

پلاک کوبی بیش از 272 هزار راس دام سبک و سنگین درشهرستان میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، محرمعلی دیانتی افزود: طرح هویت گذاری دام با هدف مقابله با قاچاق دام از اوایل سال 98 در برخی شهر های مرزی استان آذربایجان غربی شروع شد که در شهرستان میاندوآب نیز از نیمه دوم سال 98 اجرای این پروژه شروع و در خصوص نقل و انتقال دام این امر محقق شده و احشامی که از این شهرستان به شهر های دیگر انتقال یافته اند، هویت گذاری برروی آنها صورت گرفته است. 

دیانتی خاطر نشان کرد: شهرستان میاندوآب با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و قرار داشتن مابین دو رودخانه بزرگ زرینه رود و سیمینه رود و توان تولید کل علوفه ی مورد نیاز شهرستان و حتی صدور بخشی از علوفه ی تولیدی به استان های مجاور را دارد.

این مسئول ادامه داد: این شهرستان با دارا بودن تعداد73 هزار و 399 رأس دام سنگین و 435 هزار رأس دام سبک و تولید سالیانه 5030 تن گوشت قرمز  و بیش از 98 هزار تن شیر خام یکی از قطب های مهم دامپروری استان محسوب می شود.

وی از همه دامداران وپرورش دهندگان دام خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر و تسریع در امر پلاک کوبی وبیمه دام خود به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز مایه کوبی دام های شهرستان مراجعه کنند.

دیانتی گفت: بر اساس دستور العمل اجرایی هویت دار کردن دام کشور اطلاعات کامل دام و دامداران در سامانه هویت گذاری و اصلاح نژاد دام ثبت و برای دامهای سبک و سنگین یک بارکد ملی ۱۵رقمی صادر و نصب می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید