Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خبر داد؛

پروژه اصلاح نژاد دام سبک روستایی با حجم عملیات 3000 راس در استان کرمانشاه در دست اجراست

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اجرای پروژه اصلاح نژاد دام سبک روستایی " همزمانی فحلی و جفتگیری کنترل شده" به تعداد 3000 راس در این استان خبر داد.

پروژه اصلاح نژاد دام سبک روستایی با حجم عملیات  3000 راس در استان کرمانشاه در دست اجراست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، سعید آل آقا با بیان این مطلب افزود؛ این پروژه در سطح گله های گوسفند استان در حال اجراست.

وی در ادامه به اهداف اجرای پروژه اشاره داشت و خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح که شامل همزمان سازی فحلی و جفتگیری کنترل شده با استفاده از هورمون سیدر می باشد  منجر به افزایش بره زایی و دوقلوزایی و بره گیری خارج از فصل در سطح گله های گوسفند داشتی استان می شود.

آل‌آقابا بیان اینکه دامداران متقاضی طرح مذکور می توانند تقاضای خود را برای اجرای پروژه در گله های خود به مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان ارائه دهند تصریح کرد: دامداران بایستی شرایط اجرای پروژه را داشته باشند.

آل آقا سپس به شرایط اجرای پروژه اشاره داشت و افزود: دامداران آگاه و واقف به اجرای طرح بوده و اطلاعات لازم را از کارشناسان جهاد کشاورزی کسب کنند.

وی گفت: دامهای مورد نظر بایستی دارای پلاک 15 رقمی هویتگذاری شده باشند، دارای تعداد میش مولد کافی حداقل 50 راس برای اجرای طرح و دارای تعداد قوچ کافی به ازاء هر 7 یا 10 راس میش یک راس قوچ  مناسب داشته باشند.

آل‌آقا دیگر شرایط اجرای پروژه را توانایی دامدار برای اجرای برنامه فلاشینگ( جیره لازم برای اجرای طرح مذکور) تغذیه تکمیلی یک هفته قبل از سیدرگذاری اعلام کرد.

وی افزود: همچنین جهت انجام عملیات همزمانی فحلی  حداقل 45 تا 50 روز از زایش میش ها گذشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید