Iranian Agriculture News Agency

چنگلوایی خبر داد:

معرفی ۶ هزار پرونده جدید خسارت سیل به پژوهشگاه فضایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از معرفی و ثبت نام ۶ هزار پرونده جدید خسارات سیل فروردین 98 به پژوهشگاه فضایی خبر داد و گفت: رسیدگی به این تعداد پرونده به دلیل عدم ثبت نام به موقع در سامانه امکان‌پذیر نبود که طی پیگیری‌های مستمر این فرصت برای بررسی این پرونده‌ها مهیا شده است.

معرفی ۶ هزار پرونده جدید خسارت سیل به پژوهشگاه فضایی

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص رسیدگی و پرداخت پرونده‌های سیل فروردین 1398 اظهار کرد: پرداخت خسارات سیل به کشاورزان استان در قالب کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ 4 درصد در حال انجام است.

وی افزود: در این راستا 23 هزار و 337 پرونده خسارت که به تایید پژوهشگاه فضایی رسیده بود با مبلغی معادل 616 میلیارد تومان در قالب کمک‌های بلاعوض به بانک معرفی شدند و با توجه به تخصیص 50 درصدی اعتبار به استان تمام این افراد به بانک معرفی و 50 درصد خسارت خود را دریافت کردند.

چنگلوایی در ادامه ضمن اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به خسارت دیدگان سیل خوزستان گفت: در این خصوص نیز مجموعاٌ 23 هزار و 214 نفر با مبلغی معادل 623 میلیارد تومان به 8 بانک عامل در استان معرفی شدند که تا کنون به 12 هزار و 630 نفر با مبلغی معادل 380 میلیارد تومان پرداخت صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین خاطرنشان کرد: اسامی ۶ هزار نفر از کشاورزانی که در زمان مشخص شده موفق به ثبت نام در سامانه نشده بودند، بر اساس خوداظهاری و از طریق مدیریت بحران استانداری به وزارت کشور ارسال شد.

چنگلوایی در پایان با بیان این مطلب که اسامی این تعداد پرونده بر اساس خوداظهاری جهت بررسی‌های اولیه ارسال شده است، افزود: پس از تصمیم‌گیری نهایی و درصورت باز شدن مجدد سامانه و تایید کارگروه‌های شهرستانی این ۶ هزار پرونده باقی‌مانده نیز ثبت نام شده و جهت پرداخت خسارت به بانک‌های عامل در استان معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید