Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی برای ردیابی و کنترل آفات و بیماری‌های گندم در شهرستان ارزوئیه

جلسه برنامه ریزی ردیابی و کنترل آفات وبیماریهای گندم با محوریت سن گندم وملخ صحرایی-دریایی98 با حضورمسئولین مراکز وتمامی کارشنان پهنه بندی وکارشناسان حوزه تولیدات گیاهی شهرستان برگزار شد.

برنامه‌ریزی برای ردیابی و کنترل آفات و بیماری‌های گندم  در شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، رضا امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه  هر ساله با تلاش کارشناسان و با همت کشاورزان گندم تولیدی شهرستان ارزوئیه با عملکرد وکیفیت بالایی تولید می‌شود، گفت: البته آفات و بیماری‌ها در این شهرستان به موقع ردیابی وکنترل می‌شوند.

امیری ادامه داد: باید توجه داشت، که  امسال  با توجه به ریزش زود هنگام سن گندم نسبت به سال قبل، قطعا سطح آلودگی مزارع بالا وبه تبع آن سطح مبارزه افزایش می یابد که بایستی تمامی کارشناسان پهنه مدیریت کرده و به موقع با آفت مبارزه شود.

وی افزود:  در سال زراعی جاری با قراردادی که با شرکت ماکارونی در این شهرستان بسته شده باید محصول گندم تولیدی همچون سالهای قبل با برنامه ریزی، با کیفیت بالایی تحویل شود.

امیری در ادامه زمان ریزش سن  غلات در سال جاری را29بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی و پوشش گیاهی مراتع نسبت به سال قبل، امسال حدودا یک هفته زودتر با ریزش این آفت در مزارع مواجه شده ایم.

وی افزود :با توجه به طغیان آفت ملخ صحرایی-دریایی در استانهای همجوار ،تمامی کانونهای آلوده سال قبل ومناطق هم مرز با استانهای مجاور مرتبا پایش شوند ودر صورت آلودگی کانون کوبی صورت بگیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید