Iranian Agriculture News Agency

عشایر از تردد به شهرهای مناطق قشلاقی خودداری کنند

توزیع5000 ماسک در میان عشایر خراسان‌شمالی

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: برای پیشگیری از ابتلای عشایر این استان به ویروس کرونا، تا پنج هزار ماسک در اختیار جمعیت عشایری استان قرار خواهد گرفت.

 توزیع5000 ماسک در میان عشایر خراسان‌شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: برای پیشگیری از ابتلای عشایر این استان به ویروس مذکور  با رایزنیها صورت گرفته تا پنج هزار ماسک در اختیار جمعیت عشایری استان قرار  خواهد گرفت.

محمدرضا قلی پور اظهار کرد: طبق تصمیمات گرفته شده هزینه این ماسکها از طریق شرکتهای تعاونی عشایری اخذ و بسیج عشایری آن را تامین خواهد کرد.

وی افزود: از سوی دیگر مکاتبات لازم نیز با دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صورت گرفته تا مواد ضدعفونی کننده در اختیار این افراد قرار گیرد.

قلی پور با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری شست و شوی مرتب دست ها است، ادامه داد: در حال حاضر 14 تانکر، وظیفه آب رسانی به عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی در استان گلستان را برعهده دارند و مشکلی در تامین آب وجود ندارد.

وی از انجام مکاتبه برای به تاخیر انداختن کوچ عشایر به مناطق ییلاقی خراسان شمالی نیز خبر داد و بیان کرد: طبق قانون عشایر استان باید از ابتدای فروردین ماه از استان گلستان به خراسان شمالی کوچ کنند؛ اما از آنجاییکه مراتع این استان هنوز آمادگی پذیرای عشایر را ندارند مکاتبه شده تا این افراد تا اواسط اردیبهشت ماه در استان گلستان بمانند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از علل انجام این مکاتبه جلوگیری از تردد این افراد به منظور پیشگیری از وبروس کرونا است.

قلیپور تاکیدکرد: از طریق سیستم پیامک آموزش های پیشگیری از ابتلا به این ویروس به عشایر داده شده است و از آن ها درخواست شده تا از رفت و آمد از سامانه های عرفی خود به شهرهای گنبد و مراوه تپه خودداری کنند.

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی گفت: سامانه های عرفی عشایری خراسان شمالی تاکنون یکی از مناطق پاک از ویروس کرونا بوده و تاکنون گزارشی از بیماری در این منطقه انجام نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید