Iranian Agriculture News Agency

۹۰ درصد شتر‌های استان بوشهر هویت‌دار شده‌اند

مدیر اموردام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: هر گونه حمل و جابه‌جایی دام در داخل استان و بین استان با استان‌های همجوار بدون هویت گذاری و اخذ گواهی حمل دامپزشکی ممنوع است.

۹۰ درصد شتر‌های استان بوشهر هویت‌دار شده‌اند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، مدیر اموردام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه هر گونه حمل و جابه‌جایی دام در داخل استان و بین استان با استان‌های همجوار بدون هویت گذاری و اخذ گواهی حمل دامپزشکی ممنوع است، گفت:براساس شیوه نامه خرید، فروش، حمل و نگهداری دام‌های زنده مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همه دامداران موظفند دام‌های خود را  پلاک کوبی و هویت گذاری دام های خود اقدام کنند. 

محمد صادق یزدانشناس افزود: شترداران همچون سایر دامداران نسبت به این موضوع اقدام کرده و از ابتدای سال جاری تا کنون 90 درصد شترهای استان، پلاک کوبی و هویت دار شده و مشخصات آنها در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده است.

یزدان شناس اظهار کرد: بر اساس سامانه جامع هویت گذاری تاکنون 3675نفرشتر در ۱۱۲ گله در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 1413 نفر در شهرستان دیر،  1026 نفر در شهرستان دشتی، ۵۴۱ نفر در شهرستان بوشهر، ۴۹۳ نفر در شهرستان دشتستان، ۱۱۲ نفر در شهرستان کنگان، ۴۷ نفر در شهرستان عسلویه و ۴۳ نفر در شهرستان گناوه بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید