Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

فعالیت 46 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از فعالیت 46 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و چهار صندوق خرد عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از30 درصد روستاهای مرودشت از خدمات صندوق حمایتی استفاده می کنند.

فعالیت 46 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با اشاره به اینکه 1820  نفر از بانوان روستایی شهرستان مرودشت در صندوق های اعتبارات خرد کسب درآمد می کنند، تصریح کرد: 38 مورد از این صندوق ها تحت پوشش صندوق حمایت از توسعه  فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت هستند که با عضویت این صندوق ها در صندوق حمایت،  امکان بهره مندی بیشتراعضا از منابع مالی دولت فراهم شده  است.

وی با اشاره به اینکه توسعه صندوق های اعتبارات خرد در روستاهای شهرستان مرودشت در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد، بیان کرد: مقدمات ایجاد چهار صندوق نیز در ابتدای سال جدید فراهم شده است.

به گفته رحیمی؛ صندوق های اعتبارات خرد در این شهرستان در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی، پرورش قارچ خوراکی، کشت زعفران،  پرورش گوسفند، گاو، مرغ و زنبور عسل، تولید نشا در بیش از 20 واحد گلخانه  خانگی،  تولید گیاهان دارویی، دمنوش و میوه خشک  فعالیت می کنند.

این مقام مسئول؛ افزایش سطح درآمد اعضا با اجرای پروژه های کوچک در بخش کشاورزی، افزایش دستیابی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات مالی، ترویج فرهنگ پس انداز در بین زنان روستایی، تقویت مشارکت زنان روستایی در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی را از اهداف راه اندازی این صندوق ها عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت خاطر نشان کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در زمینه معرفی توانمندی سهام داران به بازار فروش در قالب برپایی نمایشگاه ها به افزایش تولید و افزایش فروش صندوق های خرد نیزکمک می کند.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شما شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید