Iranian Agriculture News Agency

گوشت مرغ گرم مورد نیاز زنجان در ایام پایانی سال تأمین شده است

با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده های پروتئینی خصوصاً گوشت مرغ، طی دوماه دی و بهمن سال جاری جمعا به تعداد 4670370 قطعه در 175 واحدپرورشی سطح استان جوجه ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6 درصد رشد را نشان می دهد.

گوشت مرغ گرم مورد نیاز زنجان در ایام پایانی سال تأمین شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان با اعلام این خبر افزود: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده های پروتئینی خصوصاً گوشت مرغ، طی دوماه دی و بهمن سال جاری جمعا به تعداد 4670370 قطعه در 175 واحدپرورشی سطح استان جوجه ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6 درصد رشد را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود از این میزان جوجه‌ریزی حدود 8300  تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود که از این مقدار بالغ بر 5300 تن آن در داخل استان مصرف و 3000 تن به استان های دیگر خصوصاً تهران، البرز و گیلان صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن برای این ایام  21900 قطعه جوجه ریزی بوقلمون گوشتی نیز در استان صورت پذیرفته است که پیش بینی می شود حدود 235 تن گوشت بوقلمون تولید و به بازار عرضه شود.

صادقی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، طبق توصیه‌های متخصصان تغذیه و بهداشت، یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف کافی اقلام پروتئینی خصوصاً گوشت طیور است. طبق آخرین گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی تا کنون شواهدی دال بر آلودگی یا پخش این ویروس از طریق دام و طیور به انسان گزارش نشده است، بنابراین مردم می‌توانند با آسودگی خیال نسبت به تهیه گوشت و مرغ مورد نیاز خود از مراکز مورد تأیید اقدام کنند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: رعایت چند نکته زیر مورد تأکید کارشناسان است:

  1. کلیه مراحل کشتار و بسته بندی طیور، تحت نظارت کارشناسان سازمان دامپزشکی و در کشتارگاه های صنعتی استان بدون دخالت دست صورت می پذیرد و مصرف کنندگان با خاطری آسوده می توانند از این فرآورده استفاده کنند.
  2. توصیه می شود از قطعه بندی و بازکردن بسته بندی های طیور در فروشگاه های مواد پروتئینی اکیداً خودداری شود.
  3. همچنین توصیه می شود حتی الامکان از مرغ های قطعه بندی شده ای که دارای لیبل مشخص و مورد تأیید سازمان دامپزشکی و برچسب مشخصات تولید می باشد، استفاده شود.
  4. پیش از استفاده از مرغ خریداری شده در منازل، بسته بندی ها را حتما شسته و ضد عفونی نموده و سپس پوشش سطح آنها را باز کنند.
  5. در صورت پخته شدن کامل مواد غذایی هیچ عارضه و ویروس بیماری زایی وجود نخواهد داشت، بنابراین توصیه می شود کلیه مواد پروتئینی (گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و ...) حتماً بصورت کامل پخته شوند و از مصرف آنها به صورت نیم پز خودداری شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید