Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی برخورد می‌شود

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با متخلفین تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی برخورد می‌شود.

با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی برخورد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدباقر منتظری گفت: یکی از دغدغه های مهم جهاد کشاورزی، حراست از اراضی کشاورزی بعنوان بستر تأمین امنیت غذایی و محور استقلال و خودکفایی است.

وی افزود: تامین امنیت غذایی نسل حاضر و آینده مستلزم حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و استفاده بهینه، مستمر و موثر از آن می باشـد و یکی از ماموریتهای مهم سازمان جهادکشاورزی و به تبع آن مدیریت امور اراضـی، مدیریت کارآمد در جهت بهره برداری بهینه و حفظ اراضـی کشاورزی بر اساس شرح وظایف قانونی و تکلیفی است.

منتظری با اشاره به راه اندازی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ در سال ۱۳۹۳و اسـتقرار گشتهای ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در سطح استان تصریح کرد: برای اجرای قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغهای خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرکها، به‌طور مستمر و روزانه نسبت به پایش اراضی در قالب زون بندیهای تعیین شده اقدام لازم به عمل آمده است.

وی گفت: در این خصوص با هماهنگی و تعامل دسـتگاههای قضایی و نیروی انتظامی در سـطح اسـتان و شهرستانهای تابعه به طور مستمر پیگیری لازم را داشته‌ایم.

منتظری ادامه داد: از ابتـدای سال جاری تاکنون حدود 280 هزار هکتار پایش اراضـی کشاورزی صورت گرفته است و تعداد 1639 فقره تغییرکاربری غیر مجاز شناسایی وتوقف اجرای آن در همان مراحل ابتدای عملیات ساخت صورت پذیرفته است.

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: در سالجاری با تعداد 176 نفر از متخلفین که اقدام به تغییرکاربری غیر مجاز نموده اند، در راستای اجرای ماده های 3 و 10 قانون اصـلاح حفظ کاربری اراضی زراعی وباغ ها برخورد قانونی صورت گرفته است.

منتظری اظهار کرد: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها، تفکیک و خردکردن زمین‌های کشاورزی، تصرفات غیرمجاز و زمین خواری، شناسایی اراضی کشاورزی رها شده، بایر و موات، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذاری ملی و دولتی، تخلفات، پیشنهادها و انتقادات در حوزه امور اراضی و ارائه مشاوره در مسائل امور اراضی است.

مدیر امور اراضـی اسـتان در پایان گفت: امیدواریم با همکاری مردم فهیم استان، سامانه کشوری 131 ، پیگیری مداوم یگان حفاظت و گشت های حفاظت از اراضی کشاورزی، هر چه بیشتر بتوانیم از وقوع جرم تغییرکاربری های غیر مجاز و و تخریب اراضی کشاورزی توسط افراد سود جو جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید