Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تولیدات محصولات باغی چهارمحال و بختیاری به 190 هزارتن رسید

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه طرحهای کشاورزی در این استان گفت: سرجمع تولید محصولات باغی استان به ۱۹۰ هزار تن رسیده است.

تولیدات محصولات باغی چهارمحال و بختیاری به 190 هزارتن رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه طرحهای کشاورزی در این استان گفت: در ۴ دهه گذشته حدود ۳۰ هزار هکتار به وسعت باغات استان افزوده شد و سرجمع تولید محصولات باغی استان به ۱۹۰ هزار تن رسیده است.

حمیدرضا دانش افزود: مجموع سطح باغات استان ۴۲ هزار هکتار است که حدود ۱۵ هزار هکتار از این میزان زیر کشت بادام و ۷ تا ۸ هزار هکتار نیز گردو است. 

دانش به توسعه باغات به‌عنوان یک عملیات آبخیزداری اشاره کرد و گفت: کشت درختان با توجه به موقعیت استان و سازگاری با منطقه انجام می‌شود.

وی در خصوص کشت نشدن درختان مثمر در فضای سبز شهری افزود: برای توسعه فضای سبز شهری از درختان غیرمثمر و یا مثمر جنگلی استفاده می‌شود.

دانش اظهار کرد: کشت درختان مثمر به‌دلیل اینکه نیاز به رسیدگی خاص دارد،  بیماری و آفات این درختان بیشتر از درختان غیر مثمر است، به همین دلیل در فضای سبز شهری درختان غیر مثمر سازگار با محیط کشت می‌شود.

وی به اجرای  طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان در مناطقی همچون لردگان، اردل و کوهرنگ که امکان توسعه در این مناطق وجود دارد، اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون یکهزار و ۸۵۰ هکتار بادام دیم و ۸۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب‌دار استان کشت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید