Iranian Agriculture News Agency

ممنوعیت خرید و فروش برخی گونه های جانوری و گیاهی از جمله سمندر لرستانی، مارآبی و لاک پشت در ایام پایانی سال

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از ممنوعیت خرید و فروش برخی گونه های جانوری و گیاهی از جمله سمندر لرستانی، مار آبی، لاک پشت و ... در سطح معابر و اماکن پرتردد استان در ایام پایانی سال 98 خبر داد.

ممنوعیت خرید و فروش برخی گونه های جانوری و گیاهی از جمله سمندر لرستانی، مارآبی و لاک پشت در ایام پایانی سال

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، قاسم جعفروند ضمن بیان این مطلب افزود: هر ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال عده ای از افراد ناآگاه یا سودجو در کنار وسایل سفره هفت سین اقدام به عرضه و خریدوفروش گونه های جانوری و گیاهی از جمله گونه های در معرض خطر انقراض سمندر لرستانی، مار آبی، لاک پشت، برخی ماهیان، لاله واژگون، سنبل آبی و سایر انواع موجودات زنده ممنوعه در سطح معابر یا اماکن پرتردد نموده و متاسفانه برخی هموطنان به واسطه عدم آگاهی اقدام به خرید گونه های ذکر شده می‌کنند.

وی ادامه داد: ضمن تقدیر و تشکر از همکاریهای هموطنان در سالهای گذشته، با عنایت به وضعیت بحرانی اخیر (احتمال شیوع و گسترش ویروس کرونا) افزایش همکاری هموطنان عزیز در سطح استان در سال جاری باعث افزایش ثمربخشی اقدامات یگان حفاظت محیط زیست استان در برخورد با تخلفات مذکور شده و سلامت جامعه و محیط زیست را در پی خواهد داشت.  

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید