Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با ایانا تشریح کرد:

وضعیت بودجه بخش کشاورزی در سال 1399

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: آنچه مسلم است منابع دولتی از نظر کلیات در بودجه همچنان زیر سوال است و وضعیت بودجه کشاورزی نیز مطلوب نیست.

  وضعیت بودجه بخش کشاورزی در سال 1399

علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره لایحه بودجه سال 1399 گفت: آنچه مسلم است منابع دولتی از نظر کلیات در بودجه همچنان زیر سوال است و وضعیت بودجه کشاورزی مطلوب نیست.

وی با تاکید بر اینکه  بعید می‌دانم که بودجه سال 1399 بدون مشکل عملیاتی شود، افزود: پس از بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و تغییرات کمیسیون تلفیق، متاسفانه با محدودیت تردد در مجلس در جریان تغییرات نهایی بودجه قرار ندارم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه بروز سیل، هجوم ملخ ها و سرمازدگی میزان خسارت را در بخش کشاورزی افزایش داده است، افزود:  رقم های در نظر گرفته شده برای این بخش قابل توجه نیست و فکر نمی‌کنم این ارقام  بتواند انتظارات بخش کشاورزی را برآورده کند؛ همچنین هنوز نمی‌دانیم درآمدهای در نظر گرفته شده تحقق پیدا خواهد کرد یا خیر؟

وی ادامه داد: جز در بخش برداشت از صندوق توسعه ملی،  آنچه برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است، از دید من راضی کننده نیست.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درآمدهای کلی در نظر گرفته شده در بودجه 1399 و  ناامیدی از درآمد نفت سبب شده تا درآمدها بیشتر به سمت اوراق قرضه و درآمد ناشی از افزایش مالیات‌ها باشد، گفت: لازم است در این خصوص سازوکارهایی برای فرارهای مالیاتی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه فروش اسناد خزانه و اوراق مشارکت در واقع نوعی پیش خوری است و برای اقتصاد کشور خطرناک است، یادآور شد: باید هزینه‌ها را در بخش کلان کشور کاهش دهیم و در واقع متناسب با درآمد هزینه کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی دولت در بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته در بودجه مشکلاتی وجود دارد.

وی در پایان درخصوص تصدی وزارت جهاد کشاورزی توسط وزیر پیشنهادی دولت نیز گفت: در صورت برگزاری صحن علی برای رای اعتماد بدون شک دکتر خاوازی به عنوان وزیر رای خواهند آورد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید