Iranian Agriculture News Agency

به‌کارگیری تدابیر ویژه برای تامین مرغ ایام عید مردم در استان مرکزی

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از بکارگیری تدابیر ویژه برای تامین مرغ ایام عید مردم خبر داد.

به‌کارگیری تدابیر ویژه برای تامین مرغ ایام عید مردم در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، حمیدرضا اخوان گفت: همانگونه که شهروندان شاهد هستند در دو ماه گذشته خوشبختانه قیمت‌مرغ نوسان بسیار کمی داشته است.

وی افزود: در حالی که نرخ مصوب دولتی برای این ماده غذایی ۱۲هزارو ۹۰۰ تومان تعیین شده است؛ با تلاش های فراوان موفق شده ایم قیمت عرضه مرغ را از این میزان پایین تر نگه داریم و مردم توانسته اند طی دو ماه اخیر مرغ را به بهای  ۱۰ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری نمایند.

اخوان توضیح داد: از راهکارهای مورد استفاده جهت ثبات قیمت مرغ، افزایش  جوجه ریزی در دو ماه گذشته بوده است.

وی افزود: در دی ماه سال جاری حدود چهار میلیون قطعه و در بهمن ماه حدود سه میلیون و ۵۰۰ قطعه جوجه ریزی انجام شد که بر همین اساس میزان جوجه‌ریزی دی ماه امسال نسبت به پارسال ۱۴ درصد و در بهمن ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش از خود نشان می دهد.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: از این میزان تولید گوشت مرغ، ۴۰ درصد مازاد مصرف استان است که به استان‌های همجوار صادر می شود.

 لازم به ذکر است در حال حاضر از ۵۹۰ واحد تولید مرغ گوشتی ماهیانه ۱۵۰ واحد فعال است که با حداقل ۶۰ درصد ظرفیت خود به تولید مشغول هستند.

اخوان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن برای مرغداران گفت: محدودیت‌های حمل و نقل و ارتباطاتی که به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس در کشور اعمال شده است استان را در تامین برخی نهاده ها نظیر ذرت و سویا با مشکلاتی مواجه  کرده و بارگیری از بنادر قطع یا بسیار کم شده است.

وی اضافه کرد:در  همین راستا مقرر شده است از طریق سامانه پشتیبانی امور دام مشکل پیش آمده رفع شود.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تاکیدکرد:  این سازمان در حفظ سلامت مردم  خود را مسئول می داند و در کنار دامپزشکی و بخش‌های دیگر تدابیر جدی به کار گرفته تا مواد غذایی مورد مصرف مردم به صورت کاملاً بهداشتی در اختیار آنان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد رعایت موارد بهداشتی مورد توجه تمامی واحدهای توزیع، فروشنده ها و همشهریان نیز قرار گیرد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید