Iranian Agriculture News Agency

در دیدار نمایندگان دو کشور تاکید شد:

آمادگی ایران و قرقیزستان برای گسترش همکاری‌های کشاورزی

سعید خرازی سفیر جمهوری اسلامی ایران با آقای ارکین بک چودویف وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک مورد علاقه گفتگو کرد.

آمادگی ایران و قرقیزستان برای گسترش همکاری‌های کشاورزی

به گزارش ایانا، در این دیدار خرازی ضمن تاکید بر اراده مقامات عالی دو کشور بر گسترش مناسبات دوجانبه, آمادگی طرف های ایرانی را برای همکاری با طرف های قرقیزی در زمینه کشاورزی و صنایع تبدلی اعلام کرد.

وی با اشاره به رشد 40 درصدی مبادلات تجاری با قرقیزستان در سال 2019, اجرایی شدن بندهای مربوط به بخش کشاورزی سند دوازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی و نیز همکاری با شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران را از جمله اقدامات موثر بر توسعه مناسبات در این زمینه عنوان کرد.

خرازی با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا در دنیا و نیز ایران از مقامات قرقیزی درخواست کرد که ضمن رعایت نکات ایمنی و بهداشتی, تدابیری اتخاذ نمایند تا این مسئله مبادلات تجاری بین دو کشور را که بخشی از آنها هم در زمینه کشاوزی است تحت تاثیر خود قرار ندهد.

در ادامه وزیر کشاورزی قرقیزستان هم ضمن تائید رشد مبادلات تجاری بین ایران و قرقیزستان بخصوص در زمینه کشاورزی اظهار کرد: ما آمادگی لازم در خصوص امضای یادداشت تفاهم با وزارت جهاد کشاورزی ایران و نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران را داریم.

ارکین بک چودویف ادامه داد: همکاری در زمینه کودها, آبزیان و گلخانه از جمله اولویت های فعلی این وزارتخانه است که علاقمند هستیم با شرکت های ایرانی در این زمینه همکاری کنیم.

وی یادآور شد: اقدامات قرقیزستان در زمینه بحث ویروس کرونا به جهت حفظ سلامت شهروندان قرقیزی است و ما نقطه نظرات شما در این جلسه را به مقامات مسئول در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید