Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مُهر:

سطح مبارزه با ملخ در مُهر به 1000 هکتار رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: تاکنون بیش از یک هزار هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان علیه ملخ صحرایی سم پاشی شده است.

سطح مبارزه با ملخ در مُهر به 1000 هکتار رسید

غلامحسین مظاهری روز جمعه شانزدهم اسفند ماه در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان فارس ابراز کرد: حدود  4 هزار هکتار از اراضی مرتعی و زراعی شهرستان مُهر عملیات پایش توسط اکیپ های جهادکشاورزی و منابع طبیعی انجام شده است.

 به گفته وی، از دوم اسفند ماه در پی مشاهده دستجات ملخ صحرایی در شهرستان مُهر، با بسیج امکانات دولتی و مردمی؛ در ارتفاعات و دره های مرطوب کوههای جنوبی مشرف به شهرستان از بخش وراوی تا بخش اسیر مبارزه آغاز و همچنان ادامه دارد.

مظاهری افزود: در این مدت با برگزاری دو جلسه ستاد بحران در سطح شهرستان با حضور سرافرازی معاون حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی و علی بابعلی مسئول کنترل ملخ این وزارتخانه، آرش افشاری کارشناس بودجه سازمان مدیریت استانداری فارس، مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی فارس برگزار شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: با توجه به نقشه های پیش بینی انتظار می‌رود دستجات جدید ملخ با تراکم جمعیتی بیشتر در روزهای آینده به مراتع و همچنین مزارع شهرستان مُهر وارد شوند که نیاز به همراهی ادارات دولتی و همچنین بسیج امکانات مردمی و تامین اعتبار لازم از طرف فرمانداری و استانداری به منظور مبارزه با این آفت می باشد.

 مظاهری تصریح کرد: ملخ های وارد شده در حال تخم ریزی هستند که پور های آنها در ۲۰ روز آینده می‌توانند خسارت سنگینی به مزارع و مراتع وارد کنند، بنابراین انتظار می رود همه کشاورزان و همچنین ادارات به هر نحوی که در توان دارند علیه این آفت خطرناک بسیج شوند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید