Iranian Agriculture News Agency

صیانت از طبیعت، تضمین‌کننده حیات نسلهای آینده است/ فضای سبز استان روزبه‌روز باید افزایش یابد

غرس یک اصله نهال توسط استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت روز درختکاری

استاندار آذربایجان شرقی گفت: درخت‌کاری، یکی از روش های صیانت از طبیعت است که توجه کافی به این موضوع، تضمین‌کننده حیات نسل‌های آینده است.

غرس یک اصله نهال توسط استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت روز درختکاری

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی امروز پس از غرس یک اصله نهال در محوطه استانداری به مناسبت روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی که با حضور  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و  رحیم مهردادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی صورت گرفت در گفتگو با خبرنگاران گفت: طبیعت، بستر زندگی ماست و بدون صیانت از طبیعت و محیط زیست و تلاش برای رفع مشکلات این حوزه، نمی توان انتظار پیشرفت و توسعه جامعه را داشت.

وی از درختان و فضای سبز به عنوان شش‌های جامعه بشری نام برد و افزود: کاشت درخت علاوه بر زیباسازی محیط و منظر شهر، در تزریق اکسیژن به جامعه و جلوگیری از آلودگی هوا نیز نقش بسیار مهمی دارد.

وی با انتقاد از تغییر کاربری فضاهای سبز برای ساخت‌وسازهای بی‌رویه، اظهار داشت: تبریز در گذشته تاریخی خود به یک باغ‌شهر معروف بود؛ اما امروز بسیاری از باغات تبریز از بین رفته که باید همت کنیم و این ویژگی را به تبریز بازگردانیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی از شهرهای استان همچون مرند و مراغه، وضعیت باغ‌شهری خود را حفظ کرده‌اند، افزود: روز به روز باید شاهد افزایش فضای سبز در استان باشیم.

 پورمحمدی ادامه داد: آینده درخشان نسل‌های آتی در گرو وجود طبیعتی سالم است که درخت‌کاری و افزایش فضای سبز از جمله مهم‌ترین عوامل در این زمینه محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید