Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خبر داد

افزایش متقاضیان احداث واحد‌های پرورش گوسفند در شهرکرد

مدیر جهادکشاورزی شهرکرد گفت: متقاضیان احداث واحد‌های پرورش گوسفند و گاو شیری در این شهرستان افزایش یافته است.

افزایش متقاضیان احداث واحد‌های پرورش گوسفند در شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرهاد رفیعی مدیر جهادکشاورزی شهرکرد اظهار کرد: امسال تقاضا برای احداث واحد‌های پرورش گوسفند و پرورش گاو شیری و گوساله پرواری نسبت به سایر طرح‌های دام و طیور در این شهرستان رشد داشته است.

او افزود: تأمین منابع پروتئینی با هدف حفظ امنیت غذایی در اولویت قرار دارد ضمن اینکه فعالیت اقتصادی در این حوزه یکی از فعالیت‌های تولیدی پر سود در بخش کشاورزی است.

رفیعی در بازدید از طرح‌های متقاضیان پرورش گوسفند داشتی به ظرفیت ۷۰۰ رأس و پرورش گاو شیری و گوساله پرواری به ظرفیت ۱۰۰ رأس در اراضی بخش لاران اضافه کرد: حدود ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان توسط کارشناسان امور دام شهرکرد جهت احداث مجتمع‌های دام سبک و سنگین و هفت هکتار از اراضی نیز جهت احداث واحد‌های کوچک روستایی پرورش گوسفند، گاو شیری و گوساله پرواری بازدید شده اند.

او ادامه داد: به منظور بررسی کلیه قوانین و ضوابط نظام دامپروری ۵۰ مورد بازدید انجام شده و پرونده متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان جهت ادامه روند اخذ پروانه تأسیس واحد دامپروری ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید