Iranian Agriculture News Agency

استاندار چهارمحال و بختیاری:

در شهرکرد هر نوزاد صاحب یک درخت می شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت هفته درختکاری در استان، از احداث بوستان موالید در شهرکرد مرکز استان خبر داد و گفت: در این بوستان به ازای هر تولد یک اصل نهال درخت برای نوزادان تازه متولد شده کاشته می‌شود.

 در شهرکرد هر نوزاد صاحب یک درخت می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،اقبال عباسی در آیین روز درختکاری و غرس درخت در پارک تهلیجان شهرکرد افزود: این طرح با امضاء تفاهم‌نامه ۳ جابنه بین ثبت احوال، شهرداری و منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرامی‌شود.

به گفته وی، در این طرح با تولد هر نوزاد ، والدین  علاوه بر دریافت شناسنامه برای نوزاد در مکانی که برای غرس درخت پیش‌بینی شده، یک اصله نهال نیز می‌کارند.

وی با اشاره به وضعیت فضای سبز استان اظهار داشت: درخت فضا را تلطیف، اکسیژن مورد نیاز را تولید می‌کند و با کشت درختان می‌توان فضای سبز توسعه داد که نیاز امروز شهرها توسعه فضای سبز است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای طرح پارک موالید یک قطعه زمین در نظر گرفته شده است.

علی محمدی مقدم  افزود: در این طرح خانواده‌ها نهال را از شهرداری تهیه می‌کنند و هر نهال به اسم و تاریخ تولد نوزاد کدگذاری می‌شود.

محمدی‌مقدم، از توسعه درختکاری جنگلی در استان اشاره کرد و گفت: درختان جنگلی مثمر با هدف توسعه جنگل و فضای سبز و همچنین افزایش معیشت مردم و کاهش وابستگی مردم حاشیه نشین جنگل به جنگل اجرامی‌شود.

به گزارش ایانا، همزمان با  هفته درختکاری با شعار "نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز" بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزاراصله نهال مثمر و نهال جنگلی مثمر در استان چهارمحال وبختیاری کشت می شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است و شهرکرد مرکز استان بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید