Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

مبارزه با ملخ صحرایی در قیروکارزین آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به شناسایی سه کانون مورد هجوم ملخ صحرایی در این شهرستان گفت: عملیات سمپاشی و مبارزه با این آفت در منطقه دشتک سیاه و حاجی آباد دهستان هنگام با کمک باغداران منطقه شروع شده است.

مبارزه با ملخ صحرایی در قیروکارزین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: تا کنون در بیش از 20 هکتار از عرصه های منابع طبیعی سمپاشی به وسیله سمپاش های پشت تراکتوری انجام شده  که دستجات ملخ موجود را به طور موثر تحت تاثیر قرار داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده از قبل سموم مورد نیاز تامین و پس از بررسی های کارشناسی و تائید تراکم دستجات ملخ به منظور انجام اقدامات لازم به باغداران  تحویل می شود.

وی اظهار کرد: اکیپ های ردیابی بطور مستمر در حال پایش کانون های احتمالی ملخ صحرایی  هستند و بنا به گزارش های مردمی نسبت به بررسی مناطق اعلام شده نیز اقدام می کنند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ابراز کرد: با شروع کانون کوبی ملخ صحرایی در منطقه تنگویه سفلی از دهستان زاخرویه عملا در سه جبهه با ملخ در حال مبارزه خواهیم بود که خود مستلزم همکاری تمامی کشاورزان و باغداران خواهد بود.

همتی با یاد آوری اینکه مبارزه با ملخ صحرایی فرآیندی سخت و طاقت فرسا است، افزود: اگر این مرحله از مبارزه شیمیایی با آفت ملخ صحرایی قبل از تخمگذاری به خوبی انجام شود در ماه های آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

به گفته وی، تامین هزینه های بالای اقدامات در دست انجام و ورود تجهیزات و ادوات جدید مانند سمپاش های پهپادی و توربولاینری  به منظور مبارزه سریع و موثر با هجوم آفت در مناطق صعب العبور و ارتفاعات بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

این مقام مسئول از تلاش های تمامی سطوح ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خصوصا مدیریت حفظ نباتات که در موضوع ملخ صحرایی همکاری و پشتیبانی شایسته دارند، تقدیر کرد و گفت: عموم مردم در صورت مشاهده دستجات ملخ صحرایی با شماره 1504 تماس گرفته یا به نزدیک ترین مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید