Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

سالانه ۲ میلیون اصل نهال در نهالستان‌های کردستان تولید می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار اصل نهال سالانه در نهالستان‌های این استان تولید و برای مصرف روانه استان‌های مختلف کشور می‌شود.

سالانه ۲ میلیون اصل نهال در نهالستان‌های کردستان تولید می‌شود

 

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خالد جعفری با اشاره به اینکه ۶ نهالستان در استان فعال است، اظهار داشت: از این تعداد ۲ نهالستان در سنندج، ۲ نهالستان در مریوان و در شهرستان‌های سقز و سروآباد هم هر کدام یک نهالستان وجود دارد.

وی تولید نهال در نهالستان های استان را در طول سال ۲ میلیون و ۳۰۰ اصل نهال اعلام کرد و افزود: بیشترین و شناخته ترین نهال و نشاء تولیدی نهالستان‌های استان در سطح کشور مربوط به قلمه انگور سیاه و نشاء توت فرنگی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه نظارت و کنترل کیفیت مراحل تولید نهال در نهالستان های استان همواره در اولویت است، گفت: علاوه براین برای کاشت نهال در مراکز تولید و توزیع به کشاورزان باید آموزش و راهنمایی‌های لازم ارائه شود.

جعفری با بیان اینکه تولید نهال در نهالستان‌ها به حفظ منابع آب و خاک کمک می کند، اضافه کرد: ایجاد نهالستان‌ها علاوه بر اشتغالزایی موجب توسعه اقتصادی منطقه هم خواهد شد.

وی یادآور شد:  نهال‌های تولیدی در استان کردستان بیشتر شامل پایه رویشی سیب، هسته دارها، گردوی پیوندی و انگور است که به متقاضیان در اقصی نقاط ایران صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به میزان اشتغالزایی این نهالستان‌ها اشاره کرد و گفت: به طور متوسط در هریک از نهالستان‌های استان به طور مستقیم برای چهار نفر شغل ایجاد شده است و در زمان کاشت و عرضه نهال هم تعداد نیروهای کار فصلی به ۱۲ نفر می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید