Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

توزیع بیش از 53 هزار تن کود ازته در بین کشاورزان کردستانی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: علیرغم مسائل و مشکلات موجود در حمل و نقل کود و عدم تحویل مناسب توسط شرکت‌های پتروشیمی مقدار 53 هزار و 335 تن کود ازته در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

توزیع بیش از 53 هزار تن کود ازته در بین کشاورزان کردستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فرید سپری اظهار کرد: از میزان کل سهمیه کودی استان 71 هزار و 103 تن کود توسط کارگزاران شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاونی روستایی به استان کردستان حمل شده است.

وی افزود: از این میزان کود تامین شده علیرغم مسائل و مشکلات موجود در حمل و نقل کود و عدم تحویل مناسب توسط شرکت‌های پتروشیمی مقدار 53 هزار و 335 تن کود ازته به استان حمل و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: البته 2000 تن کود بین راهی داریم که در آینده‌ای نزدیک وارد استان شده و بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: مقدار کل کود تامین شده استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

سپری گفت: اوج مصرف کود توسط زارعین هنگام کشت‌های پاییزه، بهاره و در موقع سرم گندم است بنابراین لازم است تا کارگزاران توزیع کود قبل از پیک مصرف نسبت به خرید کود اقدام تا کشاورزان بتوانند در زمان مناسب از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: هر ساله با توجه به سطح زیرکشت محصولات کشاورزی استان سهمیه انواع کودهای موردنیاز از سوی وزارت متبوع به استان‌ها ابلاغ می‌شود و پس از ابلاغ سهمیه به استان، سازمان جهاد کشاورزی براساس وضعیت اراضی و محصولات زیر کشت هر شهرستان اقدام به تهیه برش شهرستانی سهمیه مذکور نموده و جهت تامین به تامین‌کنندگان کود شامل شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی ابلاغ می‌کند که تامین‌کنندگان مذکور نیز از طریق عوامل خود در شهرستان‌ها شامل کارگزاری های بخش دولتی و بخش خصوصی در این رابطه اقدام می‌کنند.

شایان ذکر است، توزیع کود در استان کردستان توسط ۶۰ کارگزاری تعاون روستایی و ۳۵ کارگزاری بخش خصوصی و با نظارت جهاد کشاورزی توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید