Iranian Agriculture News Agency

بررسی طرحهای پیشران برای برخورداری از تسهیلات بانکی

ضرورت تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی

جلسه برسی طرح های پیشران و اعطای تسهیلات بانکی با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، مدیر صنایع کشاورزی و نماینده بانکهای عامل استان برگزار شد.

ضرورت تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، جلسه برسی طرح های پیشران و اعطای تسهیلات بانکی که با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، مدیر صنایع کشاورزی و نماینده بانکهای عامل استان برگزار شد، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، اظهار کرد : این جلسه  به منظور هماهنگ بخشی جهاد کشاورزی با بانکهای عامل در استان کردستان باهدف ارائه راهکار برای تسریع در بهره برداری از سهم تعیین شده کشوری تسهیلات برای استان کردستان برگزار شده است.

خلیل فعله گری عنوان کرد: ایجاد تسهیل گری در پرداخت به موقع  تسهیلات به طرح های پیشران کشاورزی به عنوان یک اولویت مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد:در سنوات گذشته سهم پرداخت تسهیلات بانک‌های عامل به بخش کشاورزی 25 درصد بود اما در سالجاری این مقدار 20درصد عنوان شده است گرچه هیچ یک از بانکهای عامل استان به سهم 20درصد نرسیده اند.

وی خاطرنشان کرد :اگر سهمی هم از سوی بانکها پرداخت شده باشد براساس طرح های مدنظر جهاد کشاورزی استان کردستان نبوده که انتظار می رود بانکها با لینک شدن به سامانه سیتا اولویت های تعیین شده طرح های مورد قبول بخش کشاورزی را مدنظر قرار دهند.

در ادامه این جلسه فرید سپری نیز اظهار داشت: تنها تسهیلات ارزان قیمت می تواند برای بخش کشاورزی استان کردستان جوابگو باشد براین اساس توجه به این مهم باید به عنوان یک اولویت مورد توجه بانکهای عامل قرار گیرد.

وی افزود:در حوزه های مختلف از جمله مکانیزاسیون در چند سال اخیر 300 میلیارد تومان تسهیلات به مکانیزاسیون پرداخت شده است اما برای حوزه های دیگر از جمله توسعه باغات  نیازمند حمایت ویژه بانکهای عامل هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت :در اجرای توسعه باغات، باغهای احداث شده بعداز 4سال به ثمرمی رسندکه بانکها باید در این مدت نسبت به ایجاد تنفس شرایط بازپرداخت را مهیا نمایند.

وی تاکید کرد :بخش کشاورزی در استان کردستان از  راهکارهای  اقتصادی برای استان است که باید برای اجرای طرح های پیشران به طور جامع و کلان با ایجاد تسهیل در پرداخت تسهیلات به ان توجه ویژه ایی داشت.

سپری یادآورشد:16هزارو 760 هکتار توسط آب و خاک تامین آب شده است که از این مقدار 7500هکتاربه  باغ اختصاص دارد و در حال حاضر 4000هکتار امروز باغ اماده شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: این جلسه  به منظور هماهنگ بخشی جهاد کشاورزی با بانکهای عامل در استان کردستان باهدف ارائه راهکار برای تسریع در بهره برداری از سهم تعیین شده کشوری برای استان کردستان برگزار شده است

*** در ادامه این جلسه نماینده بانکهای عامل نیز، نظرات، پیشنهادات خود را ارائه کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید