Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

اصلاح و نوسازی ۲۹۳۰ هکتار از باغات استان طی ۹ ماهه امسال

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اصلاح و نوسازی باغات استان طی 9 ماهه نخست امسال در سطح دو هزار و 930 هکتار توسط باغداران استان انجام شد.

اصلاح و نوسازی ۲۹۳۰ هکتار از باغات استان طی ۹ ماهه امسال

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد علی شریکیان، اظهار کرد: تولیدات کمی و کیفی محصولات باغی با اجرای طرح اصلاح و نوسازی باغات از مهمترین برنامه های سالانه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی گفت: با توجه به اینکه باغداری امری زمان بر است، بنابراین باغداران استان باید بر حفظ این سرمایه اقتصادی و تجاری با انتخاب، جایگزینی و کشت نهال های شناسه دار و تجاری اهتمام و توجه لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که در حال حاضر در سطح استان 21 نهالستان تولید نهال های باغی در استان فعالیت دارند که سالانه یک میلیون و 500 هزار اصله نهال از انواع میوه های دانه دار و هسته دار تولید می کنند، اعلام کرد: طی 9 ماهه نخست امسال 20 هزار و 50 هکتار از سطح باغات استان اصلاح شدند.

وی گفت: در این سطح، نهال های خشکیده باغات حذف و نهال های جدیدی کاشته شدند.

مهندس شریکیان افزود: طی 9 ماهه نخست امسال همچنین 880 هکتار از سطح باغات خشکیده استان حذف و باغات جدید برپا شدند.

وی باغات سیب، پسته، گردو، گل محمدی، زعفران و تاکستان های دیم و آبی را از جمله باغات اصلاح و نوسازی شده در استان طی 9 ماهه نخست امسال عنوان کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طی دو ماه گذشته نیز برخی از باغداران استان با مساعد بودن شرایط آب و هوایی نسبت به اصلاح و نوسازی باغات خود اقدام کردند که این اقدام ادامه دارد.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: شماری از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان در قالب اکیپ های نظارتی نسبت به بازرسی و ساماندهی توزیع نهال های باغی در سطح استان ورود کردند تا مانع از توزیع نهال های بدون شناسه و غیر مرغوب در سطح باغات استان شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید