Iranian Agriculture News Agency

با رها سازی آب سد درودزن؛

بالغ بر ۳۵ هزار هکتار مزارع گندم و جو در مرودشت سیراب می‌شوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: بیش از ۳۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جو که در زیر شبکه ها ی هامون، اصلی، ابرج، سمت چپ، ادامه سمت چپ و اردیبهشت به صورت نیمه دیم کشت شده است، با رها سازی آب از سد درودزن آبیاری می شوند.

بالغ بر ۳۵ هزار هکتار مزارع گندم و جو در مرودشت سیراب می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته و  تشکیل کارگروه های متعدد با رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیر عامل آب منطقه ای فارس، فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت و نظام صنفی کشاورزی شهرستان، آب سد درودزن به منظور آبیاری اراضی زیر شبکه سد طی روز های آینده رهاسازی می شود.

وی ، سطح  سبز بسیار خوب مزارع  گندم  و جو  زیر شبکه را  به دلیل بارش های صورت گرفته  از دلایل رایزنی های متعدد جهت رها سازی آب عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: تاخیر یک ماهه در بارش ها ، گرم شدن هوا و تشنگی مزارع، سرمازدگی برخی مزارع، ضرورت مبارزه با علفهای هرز و مبارزه احتمالی با آفات و تامین رطوبت لازم برای این موارد تنها با رها سازی آب امکان پذیر است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به منظور یک نوبت آبیاری  همه ی مزارع زیر شبکه ۱۵ تا ۲۰ روز زمان لازم است، یادآور شد: با توجه به  نیاز مزارع به کود سرک(ازته) و نظر به اینکه تامین رطوبت لازم به منظور کوددهی به دلیل کمبود بارش ها امکان پذیر نیست، رها سازی آب سد درودزن ضروری است که با پیگیری های انجام شده میسر شده است.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید