Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی فسا:

تولید شیر در دامپروری ها باید مدیریت شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور و محدودیت های صادراتی پیش آمده، گفت: به منظور تداوم تولید و کاهش آثار زیان بار کم شدن مصرف لبنیات دامداران تولید شیر را در واحد های دامپروری مدیریت کنند.

تولید شیر در دامپروری ها باید مدیریت شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری افزود: عدم امکان صادرات در این روز ها و کاهش فروش محصولات لبنی زمینه ساز افت تولید محصول در کارخانجات لبنی و دریافت شیر شده است در همین راستا مدیریت ویژه گاوداری های شیری ضروری خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تغییر جیره غذایی دام و کاهش سطح پروتئین در آن به منظور تعدیل هزینه های خوراک برای جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی ناشی از کاهش فروش شیر مهم ترین راهکار پیشنهادی به دامداران است.

به گفته وی، شیر و لبنیات از موثرترین مواد غذایی در سلامت انسان است که برخلاف تبلیغات منفی حذف آنها از سبد غذایی اشتباه می باشد.

انصاری به دیگر آثار تبلیغات منفی منجر به کاهش فروش فراورده های لبنی نیز اشاره و اظهار کرد: با رکود تولید، به بخش اشتغال صنایع شیر هم لطمه وارد می شود و آن را دچار بحران خواهد ساخت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا تاکید کرد: روسای مراکز، مدیران پهنه و دیگر کارشناسان وظیفه دارند از طرق مختلف از جمله حضوری، ارسال پیامک و فضای مجازی اثر سو این تبلیغات منفی را کمرنگ سازند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید