Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگ‌سازی در جامعه میسر می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان گفت: حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگ‌سازی در جامعه میسر می‌شود.

حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگ‌سازی در جامعه میسر می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایانا از استان سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در دیدار با حجت‌الاسلام مصطفی مرادی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر فرهنگ‌سازی حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی باید با اشاعه فرهنگ بهره‌برداری اصولی در جهت توسعه پایدار نهادینه شود که در این خصوص ائمه جمعه می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و انفال ایفا کنند.

وی ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بر حفاظت از اراضی ملی تأکید کرد و گفت: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری فرصت خوبی است تا فرهنگ درخت و درختکاری در جامعه ترویج شود.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه درختکاری تنها صرف کاشت نهال نیست، تصریح کرد: برای حفظ منابع طبیعی باید تلاش کرد و هر فردی باید در قبال درختان شهر با احساس مسئولیت به آن‌ها رسیدگی کند، امروز باید برای تداوم حیات بشر به منابع آبی و خاک بهای بیشتری دهیم.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی عضو مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان یادآور شد: تمامی افراد در سطوح مختلف جامعه باید تلاش کنند تا فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود و در این راستا حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگ‌سازی در جامعه میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز می‌بایست فرهنگ کاشت درخت و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی به‌عنوان اقدامی خداپسندانه در بین آحاد جامعه ترویج شود و از منظر اسلام درختکاری یک اقدام خداپسندیده است. لازم است فرهنگ کاشت درخت، حفظ عرصه‌های طبیعی به‌عنوان اقدامی خداپسندانه بین آحاد جامعه و مردم در این استان نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان گفت: مردمی که در حاشیه جنگل‌ها و مراتع زندگی می‌کنند، باید با برنامه‌ها و اهداف سازمان جنگل‌ها همراهی کنند و از سوی دیگر، ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری نیز باید رضایت این مردم را جلب کنند تا مردم نیز با برنامه‌ها و در راستای اهداف سازمان جنگل‌ها همکاری داشته باشند.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی با بیان اینکه بسیج نهال‌کاری که از 14 آذرماه شروع‌شده، طرح بسیار خوبی در تقویت درختکاری در استان است تأکید کرد: همین طرح را باید در حوزه حفظ نهال‌ها نیز اجرایی کنیم تا با به کارگیری شیوه‌هایی نهال‌هایی که کاشته شده است، حفظ و نگهداری شود و اینکار را عبادت، تفریح و خدمت به خلق بدانیم.

امام‌جمعه سمنان گفت: یکی از بزرگ‌ترین مخاطراتی که امروزه منابع ملی و طبیعی را تهدید می‌کند بحث زمین‌خواری‌ها و تعرضات غیرقانونی به حریم طبیعت است که انتظار می‌رود در این خصوص برخورد قاطع صورت گیرد.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی عضو مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان تصریح کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و نگهداری آن برای نسل‌های آینده باید به یک فرهنگ پایدار در جامعه تبدیل شود.

وی از خدمات و زحمات کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و شهرستان‌های تابعه در حفظ و حراست از جنگل‌ها و مراتع به‌خصوص در زمان آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید