Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان در مناطقی همچون لردگان، اردل و کوهرنگ که امکان توسعه در آن مناطق وجود دارد انجام می‌شود.

اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان در مناطقی همچون لردگان، اردل و کوهرنگ که امکان توسعه در آن مناطق وجود دارد انجام می‌شود و در حال حاضر یک هزار و ۸۵۰ هکتار بادام دیم و ۸۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب‌دار استان کشت شده است.

ابراهیم شیرانی اظهار کرد: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت دولت در سطح باغات استان  انجام می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان طرح اصلاح و احیا و ۳۰۰ هکتار حذف و جایگزینی انجام شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات اصلاح و احیای باغات درجه ۲ با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ انجام می‌شود که در در دستورکار سازمان قرار دارد.

شیرانی، با اشاره به سرمازدگی باغات کشاورزی استان در زمان باردهی، گفت: تلاش این سازمان، جایگزینی ارقام دیرگل در محصولات باغی است تا به بتوان از سرمازدگی و خسارت به محصولات باغی کشاورزان جلوگیری کرد، اگر چه استفاده از ارقام دیرگل به استقبال خود کشاورز بستگی دارد.

وی در ادامه با اشاره به طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان، بیان کرد: این طرح در دو حوزه باغات آبی و دیم انجام می‌شود که به دلیل شرایط آبی، این نوع کشت محدودتر است اما در کشت باغات به روش دیم متقاضیان بسیاری وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید