Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد

مشاغل خانگی بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد در جریان بازدید از گلخانه خانگی پرورش کاکتوس شهر شهرکرد گفت: مشاغل خانگی بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.

مشاغل خانگی بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه در حال حاضر مشاغل خانگی یکی از کسب و کارهای پر درآمد در دنیا محسوب می‌شوند گفت: سطح این گلخانه 100 متر مربع است که با سازه گالوانیزه و پوشش پلاستیک در پشت بام خانه احداث گردیده است.

رفیعی افزود: سرمایه اولیه برای احداث این گلخانه خانگی 100 میلیون ریال بوده است. وی گفت: این گلخانه دارای مجوز مشاغل خانگی است و به منظور توسعه آن از 100 میلیون ریال تسهیلات بانکی استفاده شده است.

در ادامه کریمی پرورش‌دهنده کاکتوس با اشاره به اینکه توانسته از فضای بدون استفاده پشت‌بام خانه خود نهایت استفاده را ببرد عنوان کرد در این گلخانه ارقام مختلف کاکتوس پرورش داده می‌شود و درآمد خالص حاصل از فروش بذر، قلمه و گیاه کاکتوس سالانه 100 تا 120 میلیون ریال می‌باشد.

وی یادآور شد: بازار فروش محصولات، داخل استان و همچنین استانهای همجوار شامل خوزستان و اصفهان است و این گلخانه کوچک خانگی زمینه اشتنغال 2 نفر را فراهم کرده است.

شایان ذکر است کاکتوس گیاهی مقاوم به گرما، سرما، خشکی و با نیاز آبی کم است و تکثیر و پیوند آن به راحتی امکان‌پذیر است. زیبایی و تنوع گونه‌های آن خصوصاً گلدهی آن سبب شده این گیاه علاقه‌مندان زیادی در دنیا داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید