Iranian Agriculture News Agency

پرداخت تسهیلات به باغداران برای ایجاد باغ‌های انگور ایستاده و داربستی

امسال ۷۲ هکتار باغ انگور داربستی در شهرستان کرمانشاه ایجاد می‌شود

مهندس شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به باغداران این شهرستان برای تبدیل باغ‌های خود به باغ‌های ایستاده و یا ایجاد باغ جدید ایستاده خبر داد.

امسال ۷۲ هکتار باغ انگور داربستی در شهرستان کرمانشاه ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، آشتاب با اعلام این خبر افزود؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم سطح زیر کشت باغات انگور ایستاده یا طرح فراز را در شهرستان  افزایش و در سطح  72 هکتار اجرا کنیم.

آشتاب گفت: در این طرح ۱۰۰ درصد هزینه ایجاد باغ داربستی یا طرح فراز به باغداران تسهیلات یارانه دار و با سود کم بهره داده می‌شود.

وی  با بیان اینکه ایجاد باغات جدید و برخی از باغ‌های انگور زمینی در این طرح به باغ انگور ایستاده تبدیل می‌شوند گفت:تا سال ۱۴۰۰ قرار است ۲۹۱هکتار باغ انگور ایستاده در این شهرستان ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر به افرادی که قصد دارند باغ جدید ایجاد و یا باغ انگور سنتی خود را به باغ انگور ایستاده تغییر دهند، تسهیلات با سود کمتر از ۱۰ درصد پرداخت می‌کنیم.

آشتاب در ادامه به مزایای باغات ایستاده اشاره نمود و گفت: علاوه بر افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی محصول، در باغ ایستاده؛ تعداد درختان انگور بیشتری را در مقایسه با باغ‌های سنتی و یا نشسته در زمین می توان کاشت کرد.

وی افزود: در باغ ایستاده انگور، چون خوشه‌های انگور نور بهتری از خورشید را دریافت می‌کنند هم دانه‌های خوشه‌ها بزرگ‌تر و پر آب‌تر می‌شود و هم میزان قند بیشتری دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید