Iranian Agriculture News Agency

قاسمی نژاد خبر داد:

تدارک 376 دستگاه کمباین برای برداشت کلزا در استان خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به پیش‌بینی 33 مرکز خرید کلزا در استان اظهار نمود: 376 دستگاه کمباین برای برداشت کلزا در استان تامین خواهد شد.

تدارک 376 دستگاه کمباین برای برداشت کلزا در استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری ایانا در خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال جاری ۵۷ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت کلزای آبی  و دیم رفت که این میزان با استفاده از ارقام اصلاح شده با پتانسیل مناسب کشت شده است.

وی افزود: از کل ۵۷ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا در استان، 3 هزار هکتار به روش کشت جای شلتوک انجام شده که این نوع کشت اولین تجربه کشت کلزا در سطح وسیع است.

قاسمی‌نژاد در ادامه تصریح نمود: عملیات مبارزه با عوامل زیان‌رسان از جمله علف‌های هرز، آفات و لیماری‌ها در سطح مزارع کلزای استان به خوبی انجام شده و در حال حاضر مزارع از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین اظهار نمود: با توجه به سطح زیر کشت کلزا در استان پیش‌بینی می‌شود 53 هزار هکتار سطح قابل برداشت و تولیدی بالغ بر 110 هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان برداشت شود.

وی گفت: برای برداشت این میزان کلزا از مزارع 33 مرکز خرید پیش‌بینی شده همچنین در تدارک تامین 376 دستگاه کمباین نیز برای برداشت این محصول هستیم.

قاسمی‌نژاد در ادامه ضمن اشاره به وقوع سرما در استان عنوان نمود: طبق بررسی‌های انجام شده وقوع سرما هیچگونه خسارتی را به مزارع کلزا وارد نکرده است و در حال حاضر مزارع در وضعیت مطلوبی هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید