Iranian Agriculture News Agency

قاسمی نژاد عنوان کرد:

دور کردن دام‌ها از مسیرهای سمپاشی شده برای مبارزه ملخ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: کشاورزان و دامداران دام خود را از مسیرهای سمپاشی شده دور نمایند تا آسیبی به دام آنها وارد نشود.

دور کردن دام‌ها از مسیرهای سمپاشی شده برای مبارزه ملخ

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: ریزش ملخ صحرایی درتاریخ 6/12/98 آغاز و در شهرستان‌های بهبهان و آبادان مشاهده شد.

وی افزود: پایش و دیده‌بانی ملخ صحرایی در سطح استان با 155 اکیپ پایش و در سطحی معادل 98 هزار و 702 هکتار انجام که طی این پایش‌ها در شهرستان هندیجان نیز ملخ مشاهده شد و از این میزان حدود 420 هکتار با استفاده از سمپاش ULV پاش در  شهرستان‌های هندیجان و بهبهان مبارزه انجام شده است.

قاسمی‌نژاد در ادامه افزود: همچنین در تاریخ 12/12/98 هواپیمای سمپاس مجهز به دستگاه ULV پاش با تمامی امکانات و تجهیزات جهت مبارزه هوایی در شهرستان هندیجان مستقر شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی و سازماندهی‌های انجام شده و اکیپ‌های پایش و ردیابی و تیم‌های عملیاتی، تأمین سموم مورد نیاز، انواع سمپاش، پهپاد و هواپیمای سمپاش انجام شده و ستاد مبارزه با ملخ استان آمادگی لازم را برای مبارزه با این آفت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه از کلیه هم‌استانی‌های عزیز بویژه کشاورزان و دامداران و صیادان خواست ضمن همکاری با گروه‌های پایش و تیم‌های عملیاتی به محض ملاحظه این آفت به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی و یا سامانه 131 اطلاع‌رسانی کنند.

لازم به یادآوری است، کشاورزان و دامداران دام خود را از مسیرهای سمپاشی شده دور نمایند تا آسیبی به دام آنها وارد نشود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید