Iranian Agriculture News Agency

در ستاد بحران شهرستان قیروکارزین؛

حداکثر همکاری در مبارزه با ملخ صحرایی الزامی شد

فرماندار شهرستان قیروکارزین از الزام کلیه دستگاه های اجرایی برای حداکثر همکاری با جهاد کشاورزی به منظور مبارزه با هجوم احتمالی ملخ صحرایی به این شهرستان خبر داد.

حداکثر همکاری در مبارزه با ملخ صحرایی الزامی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی محمد کریمی در ستاد بحران این شهرستان که با دستور کار بررسی اپیدمی کرونا ویروس و هجوم ملخ صحرایی تشکیل شده بود، گفت: همکاری مضاعف کلیه نهاد ها و ادارات در کنترل ملخ صحرایی صدمات این آفت پُر خطر را به حداقل می رساند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تانکر های آب رسان، خودرو های شاسی دار و در صورت نیاز نیروی انسانی کار آمد برای کنترل هجوم احتمالی ملخ صحرایی از ادارات شهرستان بسیج خواهند شد و باز سازی باند فرودگاه شمس آباد توسط شهرداری کارزین انجام می گیرد.

رئیس ستاد بحران شهرستان قیروکارزین افزود: با هماهنگی های انجام شده شبکه بهداشت تمهیدات لازم به منظور تامین ماسک و دستکش گروه های سمپاش و شرکت پخش فرآورده های نفتی آمادگی لازم را برای فراهم ساختن سوخت مورد نیاز خودرو های عملیاتی و تراکتور های سمپاش را خواهد داشت.

کریمی بر لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های مکفی به منظور جلب مشارکت عمومی در مبارزه با ملخ صحرایی تاکید و اظهار کرد: کلیه اقشار جامعه و مسئولین شهرستانی باید از حساسیت و خطرات هجوم این آفت آگاه و آماده باشند.

فرماندار قیروکارزین با اشاره به ورود دسته های کوچک ملخ صحرایی به ارتفاعات و مراتع این شهرستان ابراز کرد: با پایش های انجام شده توسط جهاد کشاورزی این آفت در حال حاضر خطری جدی برای مزارع محسوب نمی شود و نیاز به سمپاشی نیست.

به گفته وی، آمادگی کامل کشاورزان و باغداران برای ردیابی و مبارزه با آفت در اراضی خود و مشارکت در کنترل آن در عرصه های منابع ملی برای کاهش خسارات احتمالی بسیار مهم است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید