Iranian Agriculture News Agency

تا پایان بهمن ماه سال جاری؛

4 هزار و 344 طرح گلخانه‌ای برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شد

معاون طرح توسعه گلخانه‌های کشور از معرفی4هزار و 344 طرح گلخانه ای با تسهیلات درخواستی به بانک های عامل، تا پایان بهمن ماه سال جاری در کل کشور خبر داد.

 4 هزار و 344 طرح گلخانه‌ای برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شد

داریوش سالم پور معاون طرح توسعه گلخانه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره آخرین وضعیت طرح های گلخانه‌ای در سامانه سیتا بانکی، گفت: برابر با آخرین اطلاعات سامانه سیتا بانکی تا پایان بهمن ماه سال جاری در کل کشور 4هزار و 344 طرح گلخانه ای با تسهیلات درخواستی به میزان 97691 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.

وی بانک کشاورزی، پست بانک و بانک توسعه تعاون را از جمله بانک های عامل برای پرداخت این تسهیلات عنوان کرد و افزود: از 97691 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی، تعداد 882 طرح به مبلغ تسهیلات 15240میلیارد ریال در بانک های عامل مصوب شده است.

سالم‌پور با اشاره به اینکه 4010 طرح گلخانه ای برای دریافت تسهیلات 96105 میلیارد ریال صرفا به بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی حوزه کشاورزی معرفی شده است، تصریح کرد: از این میزان، تعداد 882 طرح به مبلغ 15240 میلیارد ریال تسهیلات در بانک کشاورزی مصوب شده و تعداد 855 طرح به مبلغ 15000 میلیارد ریال تسهیلات در بانک کشاورزی به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی ادامه داد: طرح های گلخانه‌ای مصوب شده در کارگروه ملی در راستای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تخصیص و پرداخت تسهیلات بانکی به طرح ها و رسته فعالیت های اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی از جمله طرح توسعه گلخانه های کشور در حال اجرا است.

معاون طرح توسعه گلخانه‌های کشور با اشاره به اینکه این اعتبارات از محل اعتبارات بند (الف) تبصره (18) قانون بودجه سال 1397 در حال انجام است، تصریح کرد: آخرین وضعیت طرح های گلخانه ای که ثبت نام کرده و به بانک های عامل معرفی شده اند؛ از طریق سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری وزارت جهاد کشاورزی (سیتا بانکی)  در حال انجام است.

وی یادآور شد: پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در 29 بهمن سال 1392، طرح توسعه گلخانه های کشور به عنوان یکی از طرح های شاخص و اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی در برنامه اقتصاد مقاومتی مصوب و برای اجراء ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با اجرایی شدن برنامه اقتصاد مقاومتی و آغاز به‌کار دولت یازدهم از سال 1392 تاکنون، سطح گلخانه های کشور از حدود 8 هزار و 500 هکتار به بیش از 2 برابر در سال پایه، افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: با توسعه این میزان گلخانه، زمینه ایجاد بیش از 85 هزار شغل مستقیم و دو برابر این میزان هم اشتغال غیر مستقیم در کشور فراهم شده است.

سالم‌پور ادامه داد: همچنین با افزایش بیش از 2.5 میلیون تن به تولیدات گلخانه ای کشور، شاهد رونق بیش از پیش تولید در این بخش هستیم و نیز باعث افزایش بهره وری در مصرف آب با صرفه جوئی بیش از 900 میلیون مترمکعب در سال در مقایسه با تولید همین میزان محصول در فضای باز شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید