Iranian Agriculture News Agency

بازدید سرپرست اداره کل شیلات خوزستان از مراکز تولید و تکثیر شهید ملکی در اهواز

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان و هیات همراه طی بازدید از مرکز تولید و تکثیر شهید ملکی اهواز، عملکرد این مرکز را مثبت ارزیابی کرد.

بازدید سرپرست اداره کل شیلات خوزستان از مراکز تولید و تکثیر شهید ملکی در اهواز

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، فتح‌الله ابوعلی سرپرست اداره کل  شیلات خوزستان در این بازدید با بیان اینکه اهداف سازمانی با برنامه‌ریزی و تعهد به اجرای آن سنجیده می شود گفت: موفقیت یک سیستم نشان از تلاش‌های بی وقفه کارکنانش دارد که قطعا مورد توجه و حمایت هم  قرار خواهند گرفت.

وی ضمن شنیدن مشکلات کاری مرکز تولید و تکثیر شهید ملکی اهواز اظهار نمود: این مرکز نقش مهمی در بازسازی ذخایر آبزیان دارد و برای رفع مشکلاتش تمام تلاش خود را خواهیم نمود.

ابوعلی در ادامه بیان کرد: مشکلات کارکنان برای ما ملموس است لذا در خصوص رفع برخی از این مشکلات تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و امیدوارم شرایط به نحوی شود که تقاضای اشتغال در مراکز از خواسته‌های کارکنان اداره کل گردد.

وی با بیان این مطلب که مرکز‌ شهید ملکی اهواز مطابق برنامه‌های  سند توسعه شیلات خوزستان پیش رفته است اظهار امیدواری کرد: طی ۲۰ روز آینده عملیات اورهال ایستگاه پمپاژ این مرکز به اتمام برسد.

کوروش میرزایی معاونت آبزی‌پروری شیلات خوزستان  نیز در جریان این  بازدید که با حضور غلامرضا افتخاری نسب معاون برنامه‌ریزی  شیلات خوزستان برگزار شد، نقش مرکز تکثیر شهید ملکی اهواز را در چرخه تولید آبزی‌پروری بازسازی و ذخایر ماهیان در منابع آبی استان و استان‌های همجوار مهم برشمرد.

میرزایی گفت: مرکز تولید و تکثیر شهید ملکی اهواز به همت کارکنان و کارشناسان با سابقه و ماهر توانسته مطابق برنامه‌های سند توسعه شیلات خوزستان پیش‌ برود‌.

این مقام مسئول گفت: سال گذشته خسارت چشمگیری در اثر سیلاب به مرکز فوق الذکر وارد شد ولی با یک مدیریت خوب، تکثیر کپور ماهیان چینی درکمترین زمان به تعداد 56 میلیون قطعه لارو رسید.

وی افزود: مرکز شهید ملکی اهواز همچون سا‌ل‌های گذشته پذیرای بیش از 19 میلیون قطعه لارو ماهیان بومی تکثیر شده از مرکز توسعه و تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد است ‌.

معاون آبزی‌پروری شیلات خوزستان عنوان کرد: مرکز شهید ملکی اهواز طی ۴ماه سال جاری با رهاسازی بیش  از 4 میلیون 800 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان در جهت حفظ ذخایر آبزیان و همچنین اشتغالزایی در بخش صیادی آب‌های شیرین اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز با توزیع بیش از ۳ میلیون بچه ماهی در بین متقاضیان پرورش ماهی توانسته سهم بسزایی در چرخه تولید آبزیان داشته باشد.

در ادامه نیز ، صالحی پور سرپرست مرکز تولید و تکثیر شهید ملکی اهواز با ارائه گزارشی از وضعیت مرکز و نیازمندی‌های آن، پیرامون فعالیت‌های جاری و برنامه‌های سال آتی مرکز توضیحاتی بیان کرد.

صالحی پور گفت: در حال آماده‌سازی قبل از تکثیر ماهیان بومی مرکز هستیم و پس از جداسازی ماهیان مولد، سایر فعالیت‌ها از جمله آماده‌سازی سالن تکثیر و استخرهای نگهداری لارو از جمله اقداماتی است که باید در اسرع وقت به اتمام برسند.

سرپرست مرکز تولید شهید ملکی اهواز اضافه کرد: در فروردین ماه ۹۹ ۱۳ با توکل بر خدا و توانایی کارشناسان کار تکثیر انواع کپور ماهیان چینی آغاز شود‌.

گفتنی است مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی در ۲۰ کیلومتری جنوب اهواز در مجاورت روستای بیوض یک واقع شده است.

گونه های تولیدی این مرکز شامل انواع بچه ماهی بومی اعم از شیر بت، بنی، گطان، عنزه و همچنین کپور معمولی و فیتوفاک و بیگهد و کپور علفخوار می باشد ضمنا در این مرکز انواع گونه های ماهیان هندی به عنوان ذخایر قابل تکثیر وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید