Iranian Agriculture News Agency

تولید ۹۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۹۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی امسال در پنج واحد فعال این استان در سال جاری تولید شد.

تولید ۹۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی امسال در پنج واحد فعال این استان در سال جاری تولید شده است، گفت: این استان بخشی از ماهی زینتی تولیدی خود را به دیگر استانها ارسال می‌کند و قسمتی از ماهی زینتی مورد نیاز خود را از استان های خراسان رضوی و گلستان تامین می کند.

عبداله یوسفی با بیان اینکه تولید ماهی زینتی در استان در شرایط کاملا بهداشتی و فنی صورت می گیرد،  افزود: پرورش دهندگان ماهی زینتی تمامی اصول بهداشتی را رعایت می کنند و تولیدات استان خوشبختانه هیچ گونه مشکلی ندارد.

یوسفی با بیان اینکه مراکز استان در قالب تکثیر ماهیان زینتی آب شیرین فعالیت می‌کنند،  اظهار کرد: مهمترین گونه های پرورشی در استان شامل انواع سیچلایدها، گوپی، مولی و پلاتی است و همچنین ماهی قرمز نیز برای عید تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی فرصتی مناسب، مطمئن و زودبازده برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان رشته شیلات و علاقه‌مندان این صنعت است.

یوسفی با اشاره به اینکه به ازای تولید هر ۳۰ هزار قطعه ماهی یک شغل ایجاد می‌شود، گفت: هم اکنون با استفاده از این فرصت در خراسان شمالی برای علاقه مندان در این حوزه اشتغال ایجاد شده است.

وی شمار مزارع پرورش ماهی گرمابی استان را ۹۰ و مزارع سردابی را ۹۷ فقره عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۲ هزار و ۲۳۰ تن انواع ماهی در استخرهای استان تولید شود.

یوسفی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در توسعه شیلات، رشد خوبی داشته است، گفت: هم اکنون ۲۰۰ تولید کننده در حوزه آبزیان و شیلات این استان فعالیت دارند.

وی افزود: شیروان با ۲۶ استخر پرورش ماهیان سردابی و گرمابی و تولید ۳۵ درصد آبزیان استان، رتبه نخست خراسان شمالی در این بخش را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید