Iranian Agriculture News Agency

برگزاری اولین نشست کمیته فنی با محوریت کاشت محصول خارشتر در شهرستان شبستر

اولین نشست کمیته فنی با محوریت کاشت محصول خارشتر در محل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر برگزار شد.

برگزاری اولین نشست کمیته فنی با محوریت کاشت  محصول خارشتر در شهرستان شبستر

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبسترگفت: درخصوص کشت گیاه خارشتر به نتایج بسیار خوبی رسیدیم، با صرف وقت و هزینه و همچنین استفاده از حداقل امکانات موجود ، شرایط احداث مزرعه خارشتر را در اراضی ملی، بایر و شوره زار حوضه دریاچه ارومیه از توابع شهرستان شبستر مهیا کردیم.

محمد توحیدی افزود: در سالجاری با شخم زدن و دیسک زنی بستر کاشت مهیا شده است و در سال زراعی جاری حدود ۱۰ هکتار از اراضی به زیر کشت خارشتر خواهد رفت.

وی اضافه کرد: گیاه خارشتر یک گیاه مقاوم به کم آبی بوده و دارای ارزش غذایی نزدیک به یونجه است که کاشت آن چند وقتی است از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی از دیرباز محل پرورش دامهای مقاوم به خشکسالی (شتر، گوسفند، بز و...) بوده امکان کشت علوفه های مختلف و متناسب با نیازهای دامپروری استان بررسی و با توجه به اینکه بیابانهای استان آمادگی کشت و توسعه گیاهان مقاوم به شوری و رطوبت کم را داراست پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که برای کمک به صنعت دامپروری، کاشت خارشتر می تواند کمک شایانی به توسعه دامپروری استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: گیاه خارشتر در اراضی زراعی یک گیاه مهاجم محسوب می‌شود لذا بهر برداران  باید توجه داشته  باشند که این محصول فقط باید در زمینهای بایر کاشت، داشت و برداشت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید