Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی:

امسال نیز چون سال گذشته، به ملخ‌ها اجازه خودنمایی نمی‌دهیم

عالی‌ترین مقام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به هجوم ملخ‌ها به استان اظهار نمود: همانگونه که سال گذشته اجازه ندادیم مزارع استان دچار خسارت و مشکل شوند امسال نیز تمام تلاش و توان خود را به کار خواهیم بست تا با مهار به موقع این آفت از بروز مشکل و ایجاد خسارت به مزارع و کشاورزان عزیز استان جلوگیری کنیم.

امسال نیز چون سال گذشته، به ملخ‌ها اجازه خودنمایی نمی‌دهیم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: همانگونه که پیش از این در جلسات متعدد ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان مطرح شد، از قبل پیشبینی هجوم ملخ در پایان سال در استان شده بود.

وی افزود: ورود این آفت هم از طریق کشورهای خارجی مثل عراق، عربستان و کویت و هم از طریق استانهایی از جمله هرمزگان، بوشهر و استان فارس که با این آفت دست به گریبان هستند امکانپذیر است.

چنگلوایی در ادامه ضمن اشاره به تلاشهای بیوقفه برای رصد و پایش ملخهای صحرایی در استان گفت: طی پایشهای انجام شده در سطح استان همکاران ما این آفت را در شهرستان هندیجان مشاهده کرده و به سرعت اقدامات اولیه را برای مبارزه با آن انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح نمود: در حال حاضر تمهیدات لازم از جمله تامین هواپیماهای سمپاش، آمادهسازی باند فرودگاه و خرید سم مورد نیاز برای مبارزه با این آفت در استان اندیشیده شده است.

وی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر 170 اکیپ رصد و پایش و 17 اکیپ سمپاشی مجهز سمپاشی آماده و مهیای مبارزه با ملخ صحرایی در استان هستند.

چنگلوایی با بیان این مطلب که با چنین اقداماتی نمیتوان از هجوم ملخها جلوگیری کرد افزود: با توجه به اینکه ملخ از جمله حشرات پرنده هستند نمیتوان به طور کامل از هجوم آنها جلوگیری کرد، اما همانگونه که در دنیا نیز مرسوم است میتوان با سمپاشی در محل استقرار ملخها از خسارت به مزارع جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه سمپاشی مزارع از روز شنبه آغاز خواهد شد افزود: در برخی از مناطق که مشکل توپوگرافی وجود دارد مانند درهها و تپهها امکان سمپاشی هوایی وجود ندارد اما در بقیه مناطق این عملیات جهت مبارزه با ملخ صحرایی اجرا خواهد شد.

عالیترین مقام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه ضمن تاکید بر همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی استان در زمینه مبارزه با ملخ یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به تنهایی قادر به مهار و کنترل این آفت نخواهد بود و لازم است همه دستگاههای اجرایی استان به صورت همه جانبه در زمینه رصد، پایش و تامین تجهیزات و امکانات برای مبارزه با ملخ صحرایی با این سازمان همکاری کنند.

چنگلوایی در پایان تصریح نمود: همانگونه که سال گذشته اجازه ندادیم مزارع استان دچار خسارت و مشکل شوند امسال نیز تمام تلاش و توان خود را به کار خواهیم بست تا با مهار به موقع این آفت از بروز مشکل و ایجاد خسارت به مزارع و کشاورزان عزیز استان جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید