Iranian Agriculture News Agency

379 هزار اصله نهال در استان سمنان غرس شد

دبیر ستاد هماهنگی برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: با هدف توسعه فضای سبز غرس نهال در سطح استان از روز چهاردهم آذرماه آغازشده و تاکنون 379 هزار اصله نهال غرس شده است.

379 هزار اصله نهال در استان سمنان غرس شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، ابوالفضل صیادجو در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال با شعار «نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ 15 لغایت 21 اسفندماه و با شعار نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» در سراسر استان سمنان برگزار می‌شود.

صیادجو با اشاره به اینکه درختکاری در ایران تنها به اسفندماه پایان سال منتهی نمی‌شود‌، افزود: در راستای اهداف سازمان جنگل‌ها با توجه به شرایط اقلیمی موجود و میزان بارندگی‌های مناسب، نهال‌کاری‌ها در قالب جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی و توسعه فضای سبز را در سطح استان از روز چهاردهم آذرماه آغاز کرده و تاکنون 379 هزار اصله نهال غرس شده و تا پایان اسفندماه به تعداد 500 هزار اصله نهال با هدف توسعه فضای سبز با مشارکت اقشار مختلف مردم و همیاران طبیعت در استان سمنان کاشته می‌شود.

وی با تأکید بر مشارکت مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی عضو نهضت سبز در حفاظت و توسعه نهال‌کاری، هفته منابع طبیعی را فرصتی مناسب برای استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد دانست و افزود: مردم سرمایه ارزشمندی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی محسوب می‌شوند و این هفته فرصت مناسبی برای مشارکت اقشار مختلف در سرسبزی میهن اسلامی است.

صیادجو تصریح کرد: 15 تا 21 اسفندماه هرسال هفته «منابع طبیعی و آبخیزداری» است و نخستین روز این هفته در تقویم تاریخ به نام روز «درختکاری» نام‌گذاری شده است که در این روز مردم با حضور در عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال عید نوروز می‌روند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین بازمی‌گردانند.

روزشمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از سوی سازمان جنگل‌ها بدین شرح اعلام‌شده است که استان سمنان هم به تبعیت از سازمان جنگل‌ها و در راستای اهداف این سازمان اقدام به اجرای مراسم‌ها و برنامه‌ها مرتبط با موضوعات اعلام‌شده در این هر هفته می‌کند.

به گزارش ایانا پنج‌شنبه 15 اسفند روز درختکاری، جمعه 16 اسفند منابع طبیعی، فرهنگ بسیج، رسانه و تشکل‌های مردم‌نهاد، شنبه 17 اسفند منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و ترویج، یکشنبه 18 اسفند منابع طبیعی، سنت الهی، سیره علوی و مسئولیت اجتماعی، دوشنبه 19 اسفند منابع طبیعی، نهضت سبز، احیاء و توسعه جنگل‌ها و مراتع و مقابله با بیابان‌زایی، سه‌شنبه 20 اسفند منابع طبیعی، حفاظت، قانون، همیاران طبیعت، چهارشنبه 21 اسفند منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوان‌داری، مقابله با سیل و خشک‌سالی، پنج‌شنبه 22 اسفند منابع طبیعی، انقلاب اسلامی، زنده و پویا نام‌گذاری شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید