Iranian Agriculture News Agency

از محل اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به خراسان شمالی انجام شد؛

اختصاص ۵۱ میلیارد تومان اعتبار به ۸ طرح زیرساختی کشاورزی خراسان شمالی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 51 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مصوب دور دوم از سفر رییس جمهور به استان به هشت طرح زیرساختی کشاورزی استان طی مدت هفت ماه گذشته اختصاص یافته است.

اختصاص ۵۱ میلیارد تومان اعتبار به ۸ طرح زیرساختی کشاورزی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علی بهنام فرگفت: در دور دوم از سفر هیات دولت (دولت تدبیر و امید) به خراسان شمالی در تیر ماه سال جاری، مصوب شد که از محل اعتبارات تملک و دارایی و صندوق توسعه ملی 103 میلیارد تومان اعتبار طی سال مالی 98 و 106 میلیارد تومان اعتبار طی سال مالی 99 برای هشت طرح کشاورزی استان اعطا شوند.

بهنام فر گفت: توسعه روش های نوین آبیاری در سطح سه هزار و 560 هکتار از اراضی کشاورزی استان از جمله این هشت طرح زیرساختی بخش کشاورزی استان است که در این سفر مصوب شد تا در سال مالی 98 مبلغ 27 میلیارد تومان و در سال مالی 99 نیز 28 میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شود.

وی افزود: تا به کنون چهار میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبار مصوب سال مالی جاری به اجرای توسعه روش های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان اختصاص یافته و به سازمان جهاد کشاورزی استان نیز اعلام شده است که تا پایان سال مالی جاری بیشتر از اعتبار مصوب این سال جاری به این طرح، اعتبار اختصاص داده می شود.

وی بهسازی و نوسازی قنوات به طول 18 کیلومتر را از دیگر مصوبات بخش زیرساختی کشاورزی استان در این سفر عنوان کرد و گفت: در این سفر مصوب شد تا در سال مالی 98، دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار و در سال مالی 99 نیز دو میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی به اجرای این طرح اختصاص داده شود.

مهندس بهنام فر افزود: تا به کنون از محل اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون تومان مصوب سال مالی 98، هیچ اعتباری به این مصوبه اختصاص نیافته است.

وی در ادامه تامین آب برای توسعه 450 هکتار از باغات واقع در اراضی شیب دار استان را از دیگر مصوبات این سفر برشمرد و گفت: در این سفر مصوب شد تا در سال مالی 98 مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون تومان و در سال مالی 99 نیز دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شوند.

وی افزود: تا به کنون از محل اعتبار مصوب دو میلیارد و 500 میلیون تومان سال مالی جاری مبلغ دو میلیارد و 200 میلیون تومان به این طرح اختصاص یافته است که منتظر دریافت مابقی اعتبار مصوب سال مالی جاری برای این طرح هستیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: تکمیل مجتمع های گلخانه ای و دامپروری در استان توسط شرکت شهرک های جهاد کشاورزی استان نیز از دیگر مصوبات این سفر بود که مصوب شد از محل اعتبارات ملی و استانی در سال مالی 98 مبلغ 15 میلیارد تومان و در سال مالی 99 نیز 15 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود.

بهنام فر افزود: تا به کنون، از محل اعتبارات مصوب سال مالی 98 مبلغ هفت میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته و هنوز از محل اعتبارات استانی مبلغی به این طرح اختصاص نیافته است.

وی اجرای طرح کاداستر اراضی در بخش کشاورزی استان به مساحت 12 هزار هکتار از محل اعتبارات ملی و استانی در سال مالی 98 مبلغ سه میلیارد تومان و در سال مالی 99 نیز مبلغ سه میلیارد تومان را از دیگر هشت طرح مصوب این سفر برای بخش کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: تا به کنون، از سال مالی 98 از محل اعتبارات ملی به این طرح مصوب مبلغ دو میلیارد تومان اختصاص یافته و عملیات انجام کاداستر اراضی در بخش کشاورزی استان شروع شده است.

بهنام فر افزود: هنوز از محل اعتبارات استانی اعتباری به این طرح مصوب اختصاص نیافته است.

وی اجرای عملیات آبخیزداری در سطح 64 هزار هکتار از اراضی ملی استان توسط سازمان جنگل ها و مراتع کشور را از دیگر مصوبات این سفر برشمرد و گفت: در این سفر مصوب شد در سال مالی 98 مبلغ 32 میلیارد تومان و در سال مالی 99 نیز مبلغ 40 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود.

وی افزود: تا به کنون 23 میلیارد تومان معادل 70 درصد از اعتبار مصوب در سال مالی جاری به این طرح اختصاص یافته است که منتظر دریافت مابقی اعتبار مصوب سال مالی جاری برای این طرح هستیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه اجرای طرح مطالعات جامع و عملیات اجرایی ساماندهی عشایر توسط سازمان امور عشایری را از دیگر مصوبات این سفر در بخش کشاورزی استان نام برد و گفت: در این سفر مصوب شد که در سال مالی 98 مبلغ 13 میلیارد تومان اعتبار و در سال مالی 99 نیز مبلغ هفت میلیارد تومان از محل منابع ملی به این طرح اعتبار اختصاص داده شود.

وی افزود: تا به کنون مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل منابع ملی به این طرح اختصاص یافته و اجرای طرح شروع شده است.

وی همچنین عنوان کرد: در این سفر مصوب شد که برای اجرای طرح های کوچک تامین آب در بخش کشاورزی استان شامل ( احداث استخرها، بندهای انحرافی و کانال های انتقال آب) در سال مالی 98 میلغ هشت میلیارد تومان و در سال مالی 99 نیز هشت میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود.

بهنام فر افزود: با توجه به اینکه اعتبار مصوب باید از محل اعتبارات ملی و استانی اعطا شود، مقرر شد که بیشترین اعتبار تخصیصی از محل اعتبارات استانی انجام شود.

وی گفت: تا به کنون سه میلیارد و 360 میلیون تومان اعتبار از محل منابع استانی در سال مالی جاری به این طرح اختصاص یافته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: پس از گذشت هفت ماه از سال مالی 98، 51 میلیارد تومان اعتبار معادل 49.5 درصد از اعتبار مصوب 103 میلیارد تومانی این سفر برای سال مالی 98 به هشت طرح زیرساختی کشاورزی در استان اختصاص یافته و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید