Iranian Agriculture News Agency

دام‌های فاقد هویت در خراسان جنوبی، قاچاق محسوب می‌شوند

رییس سازمان از پایان طرح هویت‌گذاری پلاک‌کوبی دام سبک و سنگین خبر داد و گفت: دام های سبک و سنگین که در طرح هویت گذاری پلاک کوبی نشوند، قاچاق محسوب می شوند.

دام‌های فاقد هویت در خراسان جنوبی، قاچاق محسوب می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با اشاره به اینکه این طرح از بهمن پارسال آغاز شد، افزود: هزینه هویت گذاری برای هر دام سبک دو هزار و ۴۰۰ و دام سنگین هفت هزار تومان برای هر راس است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اعلام اینکه طرح پلاک گذاری دام با هدف جلوگیری از قاچاق دام در استان انجام می‌شود، اظهار داشت: براساس مصوبه هیات دولت در بهمن پارسال مقرر شد تمامی دام‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق دام پلاک‌گذاری شوند و هویت آن‌ها در سامانه پنجره واحد جهاد کشاورزی ثبت شود.

وی ادامه داد: ساماندهی حمل و نقل و فروش دام، برآورد تولید دام کشور، قابل شناسایی و پیگیری بودن دام‌ها، جلوگیری از قاچاق دام، کنترل بیماری‌های دام، پیشگیری و اقدام به موقع برای واکسیناسیون دام، اعطا تسهیلات اشتغال و بیمه دام از مزایای اجرای این طرح است.

قوسی با بیان اینکه اتحادیه دامداران کشور مجری اجرای این طرح است، تصریح کرد: دامداران در اسرع وقت برای هویت گذاری دام خود به اتحادیه دامداران استان و شرکت‌های تعاونی و کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهلت هویت گذاری دام در استان تمام شده است، افزود: حدود ۶۰ درصد گاو و گوساله و بیش از  ۵۱ درصد از شتر و ۱۵ درصد گوسفند در استان هویت گذاری شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به پایان مهلت قانونی این طرح، اما برای آن دسته از دامدارانی که تاکنون اطلاع نداشته و اقدام نکرده اند، انجام خواهد شد و اگر دام فاقد پلاکی توسط نیروهای محترم انتظامی توقیف گردد، قاچاق محسوب می شوند و سپس پلاک گذاری و ضبط می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید