Iranian Agriculture News Agency

نحوه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل

​رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی درجلسه نحوه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمک‌های بلا عوض به خسارت دیدگان ناشی از سیل در فروردین ماه 1398 به تشریح جزئیات و نحوه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض به واجدین شرایط پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، آل طاها در ابتدای جلسه گفت: در اثر سیل فروردین ماه سال جاری تعداد 4833 پرونده برای واجدین شرایط تشکیل شد. پس ورود اطلاعات متقاضیان در سامانه اعلام شده توسط وزارت کشور تحت عنوان سامانه سجاد به کمیته تخصصی شهرستان ارسال و پس از بازدید از محل وقوع خسارت و بررسی مدارک مورد نظر اعم از گواهی دامپزشکی و یا مکان‌یابی محل وقوع حادثه توسط سیستم‌های GPS، در نهایت 2333پرونده به مبلغ 189 میلیارد ریال در مرحله اول دارای کد رهگیری از سامانه شده و مورد تائید کمیته تخصصی شهرستان قرار گرفت.

​رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی افزود: سپس برای طی شدن مراحل بعدی، لیست پرونده‌های مورد نظر به کار گروه تخصصی استان ارسال شد، اما متاسفانه سامانه سجاد که اطلاعات متقاضیان در آن ثبت می‌شد و مستقیماً زیر پوشش وزارت کشور است، دچار ایرادات فنی و زیر ساختی شده و باوجود مکاتبات فراوان ازسوی این سازمان با استانداری و وزارت جهادکشاورزی، سامانه از سوی وزارت کشور مسدود شده و دسترسی شهرستانی به سامانه هنوز امکان‌پذیر نیست و به‌خاطر همین موضوع تعداد 1704 پرونده دارای کد مرسوله از سامانه سجاد شده و آماده پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض شد. در حال حاضر در بخش پرداخت کمک‌های بلاعوض 69 میلیارد به متقاضیان پرداخت شده و در بخش تسهیلات ارزان قیمت 78 میلیارد ریال تاکنون به متقاضیان پرداخت شده است.

در پایان آل طاها افزود: با توجه به موجود بودن اعتبار نزد بانک های عامل در صورت بازگشایی سامانه سجاد از سوی وزارت کشور این سازمان آماده رسیدگی به تمامی پرونده های موجود است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید