Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان خبرداد:

برگزاری همایش ناظران، مشاوران و بهره برداران گلخانه در هرمزگان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان از برگزاری نخستین همایش برای بهره برداران، ناظران و مشاوران کشت گلخانه ای به مدت دو روز در بندرعباس خبرداد.

برگزاری همایش ناظران، مشاوران و بهره برداران گلخانه در هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایانا در هرمزگان، حمیدرضا نصیری افزود: این همایش در روزهای 12 اسفندماه برای بهره‌برداران گلخانه و 13 اسفندماه برای مشاوران و ناظران کشت گلخانه در استان با حضور متخصصان کشوری بخش گلخانه در بندرعباس برگزار می شود. نصیری افزود: در این همایش درخصوص ساخت سازه‌های گلخانه، نظارت بر ساخت گلخانه، ساخت گلخانه و... بحث و تبادل نظر می شود. نصیری تصریح کرد: هرمزگان رتبه نخست  در صدور مجوزهای گلخانه و سایت ماهی و میگو را در استان دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان با بیان اینکه بیش از 300 هکتار مجوز گلخانه در هرمزگان صادر شده است؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 400 هکتار از گلخانه‌ها زیرکشت محصولات کشاورزی هستند. وی عمده محصولات گلخانه‌ای در هرمزگان را شامل سبزی و صیفی جات ازجمله فلفل دلمه رنگی و گوجه فرنگی اعلام کرد که به کشورهای آسیای میانه، روسیه و... صادر می شود. به گفته نصیری کارگاه آموزشی اصول و مبانی پرورش آبزیان در قفس هم در 25 فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان این کارگاه آموزشی با حضور متخصص برجسته آبزیان در قفس از کشور کرواسی برای نخستین بار در استان برگزار می‌گردد. وی افزود : 37 سایت پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 78 هزار و100تن در استان در شهرهای مختلف از جمله بندرلنگه و قشم مجوز دریافت کرده اند. نصیری افزود: همچنین 21 تعاونی صیادی برای راه اندازی سایت های ماهی درقفس درخواست مجوز داده اند که برای 11 تعاونی تاکنون پروانه تاسیس به ظرفیت 12 هزار و500 تن صادر شده است. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: این سازمان در حال حاضر بیش از 3500 نفر عضو دارد که به لحاظ تعداد عضو، جزو سه استان آخر و به لحاظ عملکرد جزو سه استان اول کشور هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید