Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان سمنان اعلام شد

200 برنامه در هفته منابع طبیعی در استان سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان شعار هفته منابع طبیعی امسال را «شعار نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» عنوان کرد و گفت: 200 برنامه در هفته منابع طبیعی در استان سمنان اجرا می‌شود.

 200 برنامه در هفته منابع طبیعی در استان سمنان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علینقی حیدریان در سومین جلسه ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: طرح نهال‌کاری همگانی از 14 آذرماه در استان آغاز و همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه‌ها تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه هفته منابع طبیعی از تاریخ 15 لغایت 21 اسفندماه آغاز می‌شود افزود: رویکرد این برنامه‌ها اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی است.

حیدریان گفت: احیا، توسعه و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی مهم‌ترین هدفی که در طرح نهال‌کاری همگانی دنبال می‌شود و تا پایان سال تداوم دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد تفاهم عمومی نسبت به اهمیت و ضرورت حفاظت منابع طبیعی و توزیع نهال رایگان با حضور و شرکت اقشار مختلف مردم، همیاران طبیعت، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، مسئولان و دوستداران طبیعت بخش عمده این برنامه‌ها را شامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: به دنبال نهادینه کردن مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در نهضت نهال‌کاری همگانی هستیم که در هفته منابع طبیعی آشنایی عموم مردم با این طرح در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید